گیمینگ, مجله ژوپیر, ویدئوها

بررسی بازی ELDEN RING

بررسی بازی ELDEN RING

به جرات میتوان گفت این بازی یکی از بهترین بازی هایی است که تا کنون ساخته شده. در این مطلی میخواهیم به بررسی بازی ELDEN RING بپردازیم. پس حتما همراه ژوپیر باشید تا بیشتر با این شاهکار آشنا بشید.خیالتون راحت این مطلب داستان ELDEN RING را براتون اسپویل نمیکند. و براساس تریلر بازی میباشد.

Elden Ring، همکاری دو غول ژانر فانتزی که مدت‌ها مورد انتظار بود، سرانجام پس از چندین سال توسعه سنگین منتشر شد و با نقدهای فوق‌العاده مثبت توانست خود را در بین بهترین بازی‌های ویدئویی تاریخ جای دهد. اما اینکه الدن رینگ چگونه توانسته به چنین جایگاهی دست یابد موضوعی است که در متن این بررسی به‌تفصیل به آن پرداخته‌ام. پس با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می شود خرید بازی Elden ring برای Ps5 را از دست ندهید که نسخه اورجینال آنرا برایتان فراهم نموده ایم.

بررسی ویدیویی بازی الدن رینگ

با توجه به اینکه بازی ELDEN RING برای پلتفرم های مختلفی عرضه شد توانست در لیست های محبوب و مطرح بسیاری نظیر بهترین بازی های PS4 و بهترین بازی های پلی استیشن 5 و حتی بهترین بازی های ایکس باکس تاریخ حضور خوبی داشته باشد که این موارد قدرت بالای بازی را بازگو میکند.

معرفی ELDEN RING

دقیقا در رویداد E3 در سال 2019 بود که بازی جدیدی از کمپانی بازی سازی From Software معرفی شد.ولی نکته ی جالب این بود که این بار نه هیچ خبری از BloodBorne بود و نه نسخه ی جدید ازDark Souls .

بلکه این بار From Software مثلSekiro: Shadows Die Twice،به ‌سراغ یک گیم رفته که با تمام ظاهر آشنای خودش،قرار است که یه تجربه جدید و گسترده تر از آن ‌چه تا به ‌حال از این استودیو ژاپنی دیده ‌ایم به ما ارائه دهد.

الدن رینگ مکانی رنگارنگ و کمی دوستانه‌تر برای پرسه‌زدن است. موسیقی منوی اصلی صحنه را تنظیم می‌کند، و با نت‌های پیش‌بینی شروع می‌شود، قبل از شیرجه‌زدن به مکان خطرناک با صدای بلند که ماجراجویی باشکوه‌تری را در ذهن تداعی می‌کند. 

Dark Souls و Bloodborne شما در خیابان‌ها و فاضلاب‌های روبه‌مرگ قدم می‌زنید. الدن رینگ شما بر فراز تپه‌های پر از غول‌ها در زیر درخشش یک درخت درخشان و آسمان‌خراش در حال حرکت هستید. شما یک Tarnished هستید، یک جنگجوی فراموش شده که وظیفه دارد به نقش الدن لرد صعود کند، الدن رینگ را تعمیر کند و شاید نظم را به جهان بازگرداند. البته، این چیزی است که به شما گفته شده است – یادگیری آنچه واقعاً در جریان است و چه مسیرهای دیگری وجود دارد، لذت واقعی این بازی است. 

این واقعیت که تقریباً غیرممکن است به این سؤال ساده پاسخ دهید “الدن رینگ چیست؟ ” در شروع بازی، اهداف خود را به‌خوبی بیان می‌کند. اکتشاف منجر به کشف واقعی، کشف اسرار و دسیسه‌های جهان می‌شود. بااین‌حال، به دنبال پاسخ‌های روشن نباشید. پس از گذشت 70 ساعت از بازی، بیشتر داستان آن همچنان به‌عنوان مجموعه‌ای مبهم از تم‌ها وجود دارد. 

برخلاف دیگر بازی‌های FromSoftware که در جهان‌های در حال مرگ اتفاق می‌افتند، در Elden Ring به نظر می‌رسد که شاید، فقط شاید، بتوانید این دنیا را نجات دهید. شاید یک امید بیهوده، اما یافتن قطعی آن ما را به جستجوی زوایای دور آن سوق داد. 

بازی ELDEN RING ساخته کیست؟

بررسی بازی ELDEN RING

قبل از شروع هر بحثی،باید به ‌سراغ این مورد برویم که ELDEN RING،تنها حاصل و اثری از میازاکی و تیم او نیست.بلکه جرج آر آر مارتین، خالق و نویسنده کتاب نغمه آتش و یخ،هم در این بازی نقش بسیار مهمی دارد.

بخش اسطوره شناسی ELDEN RING توسط او نوشته شده است و وظیفه داستان‌ سرایی و ساخت بازی هم برعهده From Software بوده است. به همین ترتیب ELDEN RING یک تفاوت بسیار عجیب با تمام ساخته ها و آثار میازاکی دارد.

در گذشته شاهد این بودیم که میازاکی برای بازی ‌های خود ابتدا گیم‌پلی بازی را طراحی می‌کرد و سپس داستان و اسطوره شناسی را برپایه آن خلق می‌کرد.

این در حالی است که ELDEN RING برخلاف این قاعده توسعه یافته است. به ‌عبارتی ابتدا داستان و اسطوره شناسی بازی شکل گرفته و سپس تیم سازنده به‌سراغ طراحی گیم‌پلی و محیط‌های بازی رفته اند. از بازی های مشابه به الدن رینگ که در زمان قدیم جریان داشته باشد میتوان به بازی ویچر 3 اشاره داشت که جهت بررسی بازی ویچر 3 میتوانید باما در ادامه همراه باشید.

داستان بازی ELDEN RING

تمام داستان ELDEN RING در مورد سرزمینی به نام Lands Between و وقایع و اتفاقات داخل آن می‌چرخد. سرزمینی پر ازخطرها و دشمنان و هیولاهای مختلف که لحظه به لحظه سفر و قدم زدن در خاک آن را به یک خطر و تهدیدبزرگ تبدیل می‌کنند.

دنیایی که اژدهایان و موجودات خبیث در آن پرسه می‌زنند.تا بتوانیم خاک آن را به یک تهدید مستمر تشابه دهند که همیشه جان شما و تمام مردم در خطر است و باید پناه بگیرید.

اما اگر حقیقت داستان را بخواهید شرایط همیشه به این نحو نبوده است.سال‌ها پیش Lands Between یک سرزمین سرسبز و مسالمت‌آمیز بود. ملکه ی سرزمین ، ملکه ماریکا (Queen Marika) و فرزندان‌اش (یعنی Demigodها) بر آن حکمرانی می‌کردند.در آن بخش از زمان، خبری از خطرها و موجودات خبیثی که به آن‌ها اشاره کردیم نبوده و همه ساکنان آن در کمال آرامش مشغول به زندگی در کنار یکدیگر بودند  .

برای یک مدت زمان طولانی،خانواده ملکه ماریکا و مردم Lands Between به خوبی خوشی و در نعمت‌های فراوان و زیر سایه Erdtree و  ELDEN RING زندگی می‌کردند.

اصول رزمی مثل همیشه قوی است. شما باید stamina خود را مدیریت کنید و در لحظه، خود را برای ضربه‌زدن یا جاخالی‌دادن انتخاب کنید. حمله دیوانه‌وار شما را در مسیر دشمنانی که ضربه سختی می‌زنند، خسته و آسیب‌پذیر می‌کند و تنها در چند ضربه نوار سلامتی شما را به هیچ می‌رساند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که آماده هستید و مانع حمله آنها می‌شوید یا اصلاً در مسیر سلاح آنها نیستید. 

گزینه‌های زیادی برای تخصصی‌کردن شخصیت شما وجود دارد، با سلاح‌ها و جادوهای زیادی برای پشتیبانی از سبک بازی شما. اکنون حتی می‌توانید هیولاهای قابل احضار را به مبارزات، سبک پوکمون بیاورید. در زیر تمام عرفان و طراحی جهانی Elden Ring، شکست دشمنان با یک شمشیر بزرگ در زیر تمام طراحی‌های علمی و جهانی Elden Ring وجود دارد. 

درحالی‌که برخی از سیاه‌چال‌های اختیاری Elden Ring کمی معمولی هستند، به همان اندازه اغلب، شما به یکی از سیاه‌چال‌های وحشیانه با باس مبارزه یا مجموعه‌ای از انتخاب‌های طراحی شوخی برخورد خواهید کرد که منجر به پیچش‌های خنده‌دار می‌شود. چیزهای کمی در جهان باز آن وجود دارد که شبیه یک کار طاقت‌فرسا باشد. حتی اگر برخی از بخش‌ها کمتر از بقیه متفکرانه باشند. در Dark Souls و Bloodborne، هر قطعه جدید از جهان مانند یک ساعت در کنار هم قرار می‌گیرد و درک شما از داستان را گسترش می‌دهد و آنچه را که قبلاً آمده بود، دوباره باز می‌کند. حلقه Elden دارای قطعات پیچیده مشابهی است؛ اما کل داستان را منسجم ایجاد نمی‌کند. شما یک قلعه بزرگ در لبه جهان را کاوش خواهید کرد و یک‌زمان عالی و کلاسیک از FromSoftware برای انجام این کار خواهید داشت، اما آیا بینشی از داستان بزرگ بازی ارائه می‌دهد؟ 

لازم نیست همه چیز به طور دقیق برای طرح مفید باشد. ما چندین دهه است که تلاش‌های جانبی و مانند آن‌ها را پذیرفته‌ایم. حتی Bloodborne هم Chalice Dungeons خود را داشت. اما نمی‌توانیم تعجب نکنیم که آیا چیزهای بیشتر – حتی بیشتر خوب – لزوماً بهتر است. سطح کیفیتی که در طول ساعت‌های متمادی آن حفظ می‌شود تقریباً بی‌نظیر است. در حال حاضر، ما نمی‌توانیم جذابیت داشتن یک عنوان FromSoftware به این اندازه را انکار کنیم. این همه آن چیزی است که ما هفته‌ها در مورد آن فکر کرده‌ایم و مهم نیست که چگونه مقایسه کنیم، در نوع خود یک شگفتی است. از دیگر بازی هایی که مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته است میتوان به رد دد اشاره داشت که اگر از دوست داران این بازی هستید میتوانید باما جهت نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 همراه باشید.

نقش ERDTREE و ELDEN RING

بررسی بازی ELDEN RING

در این سرزمین، ELDEN RING و قدرت آن مایه حیات Erdtree به حساب آمده و منشا و چشمه ی حیات. Erdtree در واقع همان درخت بزرگ، زرد و درخشانی است که تصویر آن را به دفعات بالا در نمایش‌های بازی مشاهده کرده ‌ایم اما ELDEN RING داستان پیچیده‌تری دارد. ELDEN RING برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، یک حلقه و یا انگشتر قدرت مانند آن چه که در مجموعه Lords of The Ring مشاهده کرده‌ایم نیست.الدن رینگ در واقع قدرت و نیرویی است که Golden Order و سرزمین Lands Between را پایدار نگه می‌ دارد.

حال الدن رینگ در حال نابودی است.قدرت الدن رینگ در قالب شارد‌ها و تکه های الماسی شکل مختلف در اختیار لردهای ملکه ماریکا جاویدان قرار گرفته.

نقش شما در ELDEN RING چیست؟

با توجه به افسانه‌های داستان بازی ELDEN RING،فردی که بتواند تمامی Great Runeها را جمع کرده ، الدن رینگ را یک بار دیگر به حالت کامل خود باز گرداند،به الدن لرد (Elden Lord) تبدیل می‌شود.

همان‌طور هم که کاملا مشخص است، این وظیفه بر دوش بازیکن قرار دارد.هدف اصلی از ورود به Lands Between به عنوان یک Tarnished،تبدیل شدن به الدن لرد است.

اما سوالی که به احتمال زیاد در ذهن شما شکل می‌گیرد، این است که منظور از کلمه «Tarnished» چیست؟. کلمه Tarnished تنها به شخصیتی که بازیکن کنترل آن را برعهده می‌گیرد مربوط نیست و منظور از آن ، گروهی از افراد است،که از سرزمین Lands Between تبعید شده‌ اند.

Tarnishedها پیش از این در سرزمین مذکور و زیر سایه نعمت‌های Erdtree زندگی می‌کردند و پس از مدتی به دلایل نامشخص،از Lands Between تبعید می‌شوند.حالا و پس از گذشت یک مدت زمان طولانی،Tarnished ها به سرزمین خود بازگشته ‌اند و وظیفه دارند با جمع کردن قطعه‌های الدن رینگ،به الدن لرد تبدیل شوند.

حال بازیکن در نقش یک Tarnished، وظیفه دارد تا شاردهای الدن رینگ را جمع‌آوری کرده، قدرت آن را بازیابی و با نابودی تمامی موانع به الدن لرد سرزمین Lands Between تبدیل شود.

اولین نکته داستانی جالب بازی الدن رینگ، وجود Erdtree است که اگر این دو کلمه را از هم تفکیک کنیم. Erde به‌معنی زمین بوده و در زبان آلمانی به‌معنی جهان است. ازاین‌رو می‌توان از Erdtree که ظاهر بزرگی هم در جهان بازی دارد، به‌عنوان World Tree (اشاره به افسانه‌های نورس) اشاره کرد.

البته می‌توان این درخت را به World Spiral Tree انیمه برسرک هم نسبت داد که از نظر ظاهر، شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

الدن رینگ از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که یکی از آن‌ها Death Rune نام دارد.

Death Rune در بازی ELDEN RING چیست؟

بررسی بازی ELDEN RING

حال سوالی که می‌تواند ذهن هر مخاطبی را درگیر کند این است که چه اتفاقی برای الدن رینگ افتاد تا شاهد این همه آشوب و تاریکی باشیم ؟ خب ، به نظر می‌رسد که مشکلات از زمانی آغاز گردید که یکی از قطعات الدن رینگ با نام Death Rune دزدیده شد. متاسفانه ، ما از دلیل یا حتی هویت افرادی که قطعه مذکور را دزدیده ‌اند نداریم و تنها تصویر مشاهده شده از آن‌ها،چند سوارکار سیاه‌پوش است که در حال فرار کردن هستند.

اما این پایان تقصیرهای سوارهای سیاه‌پوش نیست و به نظر می‌رسد آن‌ها در قتل یکی از دمی‌گاها با نام Godwyn the Golden هم دست داشته‌اند.

سوارکاران سیاه پوش

برخی از افراد احتمال می‌دهند که ممکن است سوارکاران سیاه‌پوش در قتل چند تن از سایر فرزندهای ملکه ماریکا هم تاثیرگذار باشند ، اما هنوز سندی برای این ادعا به دست نرسیده است. اما آنچه که می‌توانیم با اطمینان در مورد آن صحبت کنیم، این است که جسد Godwyn the Golden در یکی از بخش‌های داستان Elden Ring بر می‌خیزد و به نبرد با بازیکن می‌پردازد. همین موضوع، نوید بخش یک باس فایت جذاب است که باید خود شما آن را تجربه کنید.

جدا از این مسئله، به نظر می‌رسد انگیزه اصلی سوارکاران از سرقت Death Rune، راحت شدن از شر Demigodها باشد. کسی چه می‌داند، شاید یکی از خود دمی‌گادها Death Rune را دزدیده تا قدرت بیش‌تری نسبت به خواهر و برادرهای خود پیدا کند.

اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که عدم وجود Death Rune در پیکر کلی الدن رینگ، پیامدهای غیرقابل جبرانی دارد. هنگامی که Death Rune سر جای خود حاضر نباشد.مرگ معنی خود را به آن شکلی که همه ما می‌شناسیم از دست میدهد. در واقع، با نبود Death Rune افراد نمی‌میرند و در پیکر یک Undead به سرزمین Lands Between بر می‌گردند. بدین ترتیب، سطح دنیای بازی از جسدهای متحرک پر می‌شود که هر کدام از آن‌ها منتظر موقعیت مناسبی برای کشتن بازیکن هستند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که ملکه ماریکا پس از مرگ Goldwyn the Golden ضربه بزرگی می‌بیند.اما با این حال، ما نمی‌دانیم که ماریکا پس از همه این رویدادها به کجا می‌رود و در طی جریانات بازی در چه نقطه‌ای قرار دارد.

جنگ عظیم و Damigod ها در بازی ELDEN RING

پس از اینکه Death به سرقت رسید،۶ دمی‌گاد باقی مانده سر سایر قطعات الدن رینگ با یکدیگر وارد جنگی بزرگ و عظیم شدند. در تریلر داستانی الدن رینگ و صحنه‌هایی که در طی آن مشاهده کردیم، نبرد میان دمی‌گادها با نام The Shattering شناخته می‌شود.

همان‌طور که از نام این جنگ (به معنی متلاشی شدن) مشخص است، الدن رینگ در طی آن متلاشی گردید و به چند قطعه مختلف تقسیم شد. در ادامه، این جنگ هیچ برنده‌ای نداشت و هیچ یک از Demigodها به موفقیت نرسیدند. اما با این حال، سرزمین Lands Between در یک آشوب و جنگ بی‌پایان فرو رفت تا به دنیای بی‌روح و تاریکی که در بازی مشاهده می‌کنیم، تبدیل شود.

هنگامی که شما به عنوان بازیکن وارد داستان بازی الدن رینگ می‌شود، هر یک از ۶ دمی‌گاد مذکور منطقه‌ای خاص از Lands Between را به تصرف خود درآورده‌اند و بر آن فرمانروایی می‌کنند. همچنین، پس از رویداد The Shattering هر یک از آن‌ها قطعه‌ای از الدن رینگ را به دست آورده‌اند که خود بازی از آن‌ها با نام Great Rune یاد می‌کند.

این Great Runeها قدرت فوق‌العاده زیادی دارند و می‌توانند صاحب‌ خود را به قدرتمندترین افراد دنیا تبدیل کنند.اما به قول معروف پیروزی‌های بزرگ نیازمند هزینه‌های بزرگی هم هستند. Great Runeها با وجود تمام قدرتی که به صاحب خود می‌دهند، ذهن‌شان را فاسد کرده و عقل سلیم را از آن‌ها می‌گیرند.

دو شخصیت دیگر در خط داستانی ELDEN RING

بررسی بازی ELDEN RING

آخرین صحنه‌ای که در تریلر داستانی الدن رینگ مشاهده می‌کنیم، کمی سردرگم کننده است. ما در این صحنه یک غول عظیم‌الجثه را مشاهده می‌کنیم که در حال مبارزه با یک زن زره‌پوش است. این دو شخصیت به ترتیب جنرال Radahn و Malenia the Severed نام دارند و دو تا از قدرتمندرین فرماندهان سرزمین Lands Between به شمار می‌روند.

اما سوالی که شاید در این میان به وجود آید، این است که آیا دو شخصیت مذکور هم Demigod هستند؟ ما نمی‌توانیم پاسخ قاطعی به این سوال دهیم. اما باید بدانید که در تریلر داستانی، راوی در ابتدا در مورد Demigodها صحبت کرده و بلافاصله، از Radahn و Malenia به عنوان قدرتمندترین افراد باقی مانده یاد می‌کند. این عبارت و این ترتیب، ممکن است به دمی‌گاد بودن دو شخصیت مورد بحث اشاره داشته باشد.

گیم پلی بازی ELDEN RING

پیاده روی کافیه !!!

با تغییرات ایجاد شده در بازی،حال دیگر شما در این بازی نیاز به پیاده روی های طولانی نخواهید داشت. زیرا در بازی یک Spirit Mount دیده می شود که می توانید به واسطه آن کارهای متفاوتی را انجام دهید و در حالت کلی این ویژگی به نظر بسیار خلاقانه است و می تواند کمی سبک مبارزات را برای علاقه مندان به این مجموعه بهبود ببخشد.

این موجود جذاب تا حدود زیادی شبیه به Red ELK در انیمه شاهزاده مونونوکه است. که تعداد زیادی از کاربران آن را یاکول صدا می زنند. در بازی پلتفرم هایی وجود دارد که شما به واسطه این مانت می توانید بر روی آنها بپرید. همچنین شما می توانید در نبردهای سنگین خود از ویژگی Jump Attack استفاده کنید. یا اگر مشکلی برای hp شما به وجود آمده است به واسطه این مانت از محیط مبارزه فرار کنید و زنده بمانید، زیرا میازاکی حتما تنبیه خاصی را برای شکست در مبارزات برای ما ترتیب داده است.

Elden Ring هم توسط جامعه چندنفره‌اش کمک می‌کند و هم مانع می‌شود. محبوبیت آن تضمین می‌کند که همیشه افرادی در اطراف وجود دارند که به شما کمک کنند. شما می‌توانید آنلاین شوید و از دوستان یا غریبه‌ها درخواست کمک کنید و بدون توجه به پیشرفت آنها، آنها را به دنیای خود احضار کنید. 

بااین‌حال، پیام‌هایی که بازیکنان در جهان می‌گذارند که پایه اصلی بازی‌های FromSoftware است، کمتر مفید هستند. درگذشته، این یادداشت‌های مرموز عبارت‌هایی مانند «دشمن پیش رو»، «سپر خود را بلند کن» یا «کمین» می‌گفتند. حالا آنها به‌جای راهنمایی پر از میم و جوک هستند. 

روزهای اولیه Demon’s Souls و Dark Souls، جایی که بازیکنان در اکتشاف سهیم بودند، جای خود را به فضایی داده‌اند که تحت تسلط کسانی است که پیشروی می‌کنند. کمک به بازیکنان جدید در طول بازی به‌عنوان یک کهنه‌کار بسیار دوست‌داشتنی است، اما سخت است که آنها را بیش از حد هدایت نکنید و آنها را از شکست‌ها و پیروزی‌های به‌یادماندنی خود محروم کنید. 

الدن رینگ به طرز عجیبی خوب است. یک بازی جدید FromSoftware برای دوستداران RPG ‌های فانتزی مازوخیسم است. این یک گالری گسترده از هیولاها، یک زرادخانه غول‌پیکر از سلاح‌ها برای بهترین آنها و یک عرصه عظیم است که دیدن آن عالی است و برای کشف آن جذاب است. 

تقریباً غیرممکن است که FromSoftware زمان را به عقب برگرداند، اما شرم‌آور است که غنی‌ترین و بزرگ‌ترین بازی آن شاید برای نسل خود کمتر باشد. Elden Ring برای همه نیست – سعی نمی‌کند این‌طور باشد – اما کسانی که مشتاق یادگیری هستند ممکن است به دلیل نحوه بحث در مورد آن، در داخل بازی از طریق یادداشت‌های آن و خارج از بازی، با مشکل مواجه شوند. شاید نقدکردن بازی بر اساس آن بی‌انصافی باشد، اما زمانی که FromSoftware جامعه را به این تجربه دعوت می‌کند، سخت است. مانند The Lands Between، Elden Ring یک چیز باشکوه است که به دلیل وسعت زیاد و ساکنانش شکسته شده است. 

آیا این مانت در مبارزات کمک میکند؟

باید گفت در بازی Elden Ring، شما در برخی از مبارزات باید از این مانت استفاده کنید تا مبارزه کمی برای شما ساده تر شود. به عنوان مثال در تریلر عرضه شده ، در هنگام مبارزه با درگن شخصیت اصلی بر روی مانت سوار شده است و در حال عبور از قسمت های مختلف نقشه بازی است. وجود این مانت به شما کمک می کند در قلمروهای مختلف بدون درگیری با NPC های کوچک و ساده بتوانید به قسمت های دلخواه خود برسید.

کم شدن اثر فال دمیج در بازی ELDEN RING

به لطف وجود مانت در بازی شما میتوانید از موانع بپرید.در همین حال شخصیت اصلی نیز در بازی می تواند پرش های بلندی را انجام دهد. باید گفت که Fall Damage در این بازی تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.شما به نسبت سری سولز آزادی عمل بیشتری را خواهید داشت. به واسطه این موجود و نبود سیستم فال دمیج قوی همانند سری سولز، شما می توانید مراحل را به شیوه مخفی کاری نیز به پایان برسانید که می تواند جذابیت های بیشتری را در بازی به وجود آورد.

ویژگی های چند نفره در بازی ELDEN RING

دقیقا مثل سری بازی های سولز، بازیکنان می توانند در بازی Elden Ring نیز با هم بازی کنند و مبارزات را چند نفره پیش ببرند. تیم سازنده اعلام کرده است که این بازی دارای حالت PVP نیز خواهد بود. همچنین در بخشی از بازی، شاهد حضور یک کلاغ شده ایم که کاربران زیادی در مورد آن اظهار نظر کرده اند و احتمالا شما در هنگام حضور این موجود می توانید از Spirit Body در بازی استفاده کنید.

استامینا در ELDEN RING

در بازی شاهد برگشت نوار استامینا خواهیم بود. به گونه ای طراحی شده است که دیگر نمی توانید ضربات پشت سر هم خود را اسپم کنید.باید به صورت اصولی از آن استفاده کنید. همچنین در بازی الدن رینگ شاهد حالت مخفی کاری خاصی مانند Sekiro: Shadows Die Twice خواهیم بود. که می توانید برخی از مراحل را بدون کشتن NPC ها بگذرانید. در بازی های دارک سولز شاهد دو ویژگی به نام های Weapon Art و Combat Art بودیم که به بازیکنان این اجازه را می داد تا در کنار روش های مبارزه اصلی خود، بتوانند حرکات خاص دیگری را نیز خلق کنند.

محیط بازی ELDEN RING

 باید گفت محیط بازی الدن رینگ هنوز هم به همان اندازه ترسناک و جذاب طراحی شده است. نور پردازی و محیط ها مختلفی که در بازی شاهد آنها خواهیم بود، احتمالا بسیار حماسی خواهد بود و باید گفت که می تواند شامل سیاه چاله ها و راه های مختلفی بسیاری باشد.

تشابه به بازی های دیگر FROM SOFTWARE

باید گفت طراحی محیط های این بازی تا حدود زیادی تاثیر پذیری زیادی از سوی بازی Sekiro: Shadows Die Twice  داشته است و طراحی باس ها و NPC ها در بازی نیز بیشتر به سمت دارک سولز میل کرده است و این نشان دهنده یک تعادل جذاب و حماسی در بازی خواهد شد.

همچنین در بازی وجود شخصیت های دیگر می تواند داستان بازی را از دید شما ، کاملا عوض کنند . معمولا فرام سافتور در بازی های خود در کنار مکانیزم و گیم پلی ، وقت بیشتری را برای اسطوره شناسی بازی می گذارد و باید گفت که این موضوع در سری الدن رینگ بیشتر نیز دیده خواهد شد .

بهبود و تکامل در طراحی بازی ELDEN RING

بررسی بازی ELDEN RING

این بازی را میتوان نسخه پیشرفته DARKSOULS و SEKIRO نامید. نقشه گسنرده،گرافیک بالا و گیم پلی جذاب این بازی نیز باعث پیشرفت بازی ELDEN RING.

احتمال ساخت دنباله ELDEN RING؟

این مجموعه هنوز برای داشتن یک دنباله چیزی را به ما اعلام نکرده است.اما وجود تصاویر و اطلاعات گنگ در بازی، سبب شده شایعه وجود دنباله های دیگر این سری نیز همانند دارک سولز وجود داشته باشد. احتمالا باید شاهد یک مجموعه کامل از مجموعه الدن رینگ باشیم که در ادامه می تواند شرایط ورود داستان و شخصیت های جدیدی را به این مجموعه باز کند.در کل فرام سافتور در طراحی این بازی ها تبحر خارق العاده ای دارد و می تواند عنوان جدید خود را نیز همانند سری های نام آشنای دیگر خود به یک بازی محبوب تبدیل کند.

نقشه بازی ELDEN RING

یکی دیگر از ویژگی های بازی های فرام سافتور ، پهناور و حتی تا حدودی بی پایان بودن و حماسی بودن  نقشه های بازی است . باید گفته شود که این موضوع در مورد بازی Elden Ring هم کاملا صدق خواهد کرد . در اصل 6 منطقه مختلف در مپ اصلی بازی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف و حتی ویژگی Fast Travel بین آنها حرکت کنید.همچنین در هر منطقه موجودات و غارها و داستان های مختلفی مخفی شده است که سبب جذاب تر شدن بازی برای شما خواهد شد. این بازی بر خلاف دیگر بازی های FROM SOFTWARE جهان باز میباشد و یه شدت گشترده است.

نقد و بررسی بازی ELDEN RING

عنوانی جدید از از استودیو سازنده سری Dark Souls، این بار باز هم بازیکنان را در جهانی حماسی و ترسناک قرار می دهد که کوچک‌ترین تصمیم شما و رخداد می‌تواند تفاوت میان زنده ماندن و کشته شدن را برای بازیکن رقم بزند. اما جذابیت این مسئله این است که در ابتدا آن‌قدر به آرامی و ظرافت این فرمول در بازی به کار رفته است که بسیاری از کاربران متوجه آن نمی شوند. اما هنگامی که از بخش های مقدماتی خارج می شوید و به بخش اصلی و جدی تر بازی میرویم،گیم پلی و داستان Elden Ring نیز روی غلتک می افتد.هر مبارزه و هر تصمیم حتی اگر ناچیز هم باشد، باید با توجهی کامل با آن دست و پنجه نرم کرد.قبل از این که وارد میدان نبرد شوید، برای هرگونه اتفاق آماده شوید و خطرات را پیش‌بینی کنید.

در ELDEN RING در امان نیستید !!!

هر غاری که به آن پای می گذارید محیطی تاریک و بینهایت ترسناک دارد و ممکن است محل مرگ شما باشد! هر خرابه ، متروکه و یا سازه ‌ای که در مسیر خود می بینید شاید محل سکونت موجوداتی بی‌رحم و قاتل باشد که در کمال خون سردی شما را به قتل برسانند. حتی در هنگام گذر از سرزمین های میانه و زیر این آسمان وسیع هم هیچ‌گاه در امان نیستید! اسب مورد اعتماد بازی،تورنت Torrent، شاید بتواند در برخی موارد به شما در فرار از مهلکه و درگیری ها کمک کند اما اسب شما هم آن‌قدر سریع نیست که توانایی فرار کردن از گردباد آتش اژدها یا ابر های زهرآگین را داشته باشد.

از صفر به صد در ELDEN RING

در جهان این بازی،کاراکتر شما شخص خاص و مشهوری نیست و قدرت خاصی ندارد. اما ذره به ذره قدرت او افزایش پیدا می‌کند و قوی تر میشود.

غارتگران رده پایین ، گرگ ها و سربازانی که آنهارا شکست میدهید.به نوعی طلسم تبدیل و سپس این طلسم ها تبدیل به نیرویی می شوند که ثبات شمشیرزنی کاراکتر شما را افزایش می دهند.

ممکن است حس کنید که توانایی و قدرت کافی برای سفر به جنوب ندارید. یا به یک شبه جزیره مخروبه که هیولاهایی وهم ناک بر قلعه ی مجاور دریا حکومت می کنند. یا به غرب که در آن باتلاق های مخوف یک مرکز بزرگ که زمانی برای تحقیق به کار می رفت، در خود فرو برده اند.

شاید هم شرق که در آن شن های بیابان با خون رنگ گرفته اند.حتی می توان به سرزمین های شمالی رفت که در آن یک پایتخت عظیم و طلایی واقع شده است . در غیر این صورت می توانید به تمام مناطق دورافتاده دیگر که وجود دارند، سر بزنید و با چالش‌های آن ها روبه‌رو شوید. همان‌طور که قدرت بیشتری به دست می آورید ، چالش ها و دشمنان هم دشوارتر می شوند.

فرمول همیشگی و شاید تکراری در ELDEN RING

این مسئله فرمول و ریتمی شناخته شده برای طرفداران بازی های استودیو FromSoftware می باشد. بازی های این استودیو نغمه‌ای از زندگی ، مرگ و یک جهان در حال فراموشی است که زیر نظر اهریمنان قرار گرفته است. در هر گوشه و هر سوی این جهان چالشی وجود دارد که در راه پیروز شدن در آن کشته می شوید و باید دوباره تلاش کنید.!

بازی های دیگر استودیو FromSoftware مانند Sekiro  ، Bloodborne ، Dark Souls  و Demon Souls  توانسته‌اند این سبک بازی های اکشن ترسناک و ماجراجویی را به اوج برسانند و طرفداران زیادی را مجذوب خود کنند. اما هیچ کدام مانند Elden Ring به بازیکنان تازه‌وارد روی خوش نشان نمی‌دهد. کسانی که تا به حال این سبک بازی ها را تجربه نکرده باشند، بدون هیچ مشکلی می توانند Elden Ring را بازی کنند و از آن لذت ببرند. البته اگر بازی های دشوار را دوست دارند.

فرام سافتور به دنبال رضایت همه در ELDEN RING

از همان ابتدا مشخص بود که سازندگان به نحوی Elden Ring را طراحی خواهند کرد که، هم طرفداران قدیمی با چالش های جهان باز عظیم آن (بزرگ‌ترین نقشه در میان تمام بازی های این استودیو) خشنود شوند.هم بازیکنان جدید را به تجربه این عنوان تشویق کنند.

در این بازی یک سری آموزش ها و ابزار در اختیار گیمرها قرار گرفته است. که آن ها را تا حدودی برای مبارزاتی که هر لحظه بی‌رحمانه‌تر می شوند، آماده می کند. البته هنگامی که ما از مناسب بودن Elden Ring برای تازه‌واردها صحبت می کنیم، به هیچ‌وجه منظور ما این نیست که بازی آسان است؛ بلکه این بازی جدید هم بسیار دشوار است و فقط آشنا شدن با مکانیزم های آن و ارتباط برقرار کردن با فضای کلی آن ساده‌تر می باشد. کسانی که به امید چالشی فوق‌العاده سخت پای به بازی می گذارند، مطمئن باشند که نا‌امید نخواهند شد!

آیا الدن رینگ در جذب رضایت بازیکنان موفق بوده است؟

همان‌طور که گفتیم Elden Rings قصد دارد تا هم طرفداران قدیمی و هم بازیکنان جدید را راضی نگه دارد. الدن رینگ در این امر کاملاً موفق بوده است. بازیکنان قدیمی بازی های مشابه Dark Souls مراحل این اثر جدید را آماده نبردهای حماسی خواهند یافت. که باید در آن تمام قابلیت های خود را به کار بگیرند؛ در همین حال بازیکنان جدید می توانند از ابزار و وسایلی که پس از پیشرفت در بازی به دست آورده اند استفاده کنند و شانس خود برای پیروزی را افزایش دهند. Elden Ring چالش های دشواری را در خود جای داده است. اما دیگر بازیکنان به خاطر شکست های پی‌در‌پی و تحقیرانه سر خود را به دیوار نخواهند کوبید!

اینبار در ELDEN RING میتوانید هوشمند عمل کنید

با مکانیزم و امکاناتی که در اختیار دارید خیلی سریع می توانید تکنیک مناسب برای مبارزه با دشمنان را پیدا کنید. به عنوان مثال می توانید از طلسمی ساده برای پرت کردن حواس حریف استفاده نمایید؛ برای این کار از قابلیت Spirit Summons  بهره می برید که یک آیتم قابل مصرف است و ارواحی را احضار می کند. که تا هنگام کشته شدن و یا شکست دادن حریف در کنار شما خواهند جنگید.

در حقیقت صدمه‌ای که این یارهای کمکی به دشمن وارد می کنند بسیار ناچیز است و فقط در مقاطع خاصی می توان آن ها را احضار کرد. اما این مسئله به هیچ‌وجه مشکلی ایجاد نمی کند. زیرا وظیفه آن ها کشتن دشمن نیست و در اصل برای شما چندین ثانیه وقت می خرند که برای زنده ماندن بسیار ضروری است و می تواند در خطرناک‌ ترین مقاطع شما را نجات دهد.!

ریسپاون های نزدیکتر در ELDEN RING

SITES OF GRACES همان مکان های چک پوینت و ریسپاون شما میشود کخ تعداد آنها زیاد است و بازی رو آسان تر میکند. همچنین شما میتوانید به این نقاط FAST TRAVEL کنید.

منابع قدرت در بازی ELDEN RING

استفاده از Great Runes که یک سری منابع بسیار قدرتمند است و پس از شکست دادن موجودات قوی در بازی به دست می آید هم می تواند یک نیروی کمکی عالی باشد. اما این قابلیت هم با پرداخت هزینه‌ای گزاف به دست خواهد آمد.

در ابتدا باید Great Rune را فعال کنید که خود فرآیندی دشوار است و سپس باید از یک سری آیتم های مصرفی بسیار کمیاب و محدود استفاده کنید. تا زمانی که زنده بمانید تحت تاثیر آن قرار خواهید داشت.

باز هم سبک خاص و همیشگی استودیو FromSoftware  در این زمینه خودنمایی می کند. هنگامی که سازندگان یک وسیله مهم را در اختیار شما قرار می دهند که در اصل باید مسیر پیش رو را آسان‌تر کند، این حقیقت را در می یابید که هیچ‌چیز به آسانی و بدون پرداخت هزینه به دست نمی آید. همه چیز قیمتی بالا دارد.

 میازاگی و جهانش

طرفداران قدیمی‌تر، آن‌چه از بازی های سبک Dark Souls انتظار دارند را در Elden Ring خواهند یافت و در کنار آن هیجان اکتشاف در جهان باز آن را هم تجربه خواهند کرد.

آشکار است که میازاکی و همکاران او فرصت به دست آمده را غنیمت شمرده اند و جهانی بسیار زیبا با جلوه های بصری خارق‌العاده را خلق کرده اند.

در بازی مناظری وجود دارند که از شدت زیبایی نفس بیننده را بند می آورند.در همان زمان شاهد اماکن ترسناک و با تم فانتزی مخصوص استودیو FromSoftware هستیم. که در بطن خود یک سری لایه های ظریف طنز سیاه را هم به نمایش گذاشته اند. با این که نقشه Elden Ring بسیار عظیم است، نقطه به نقطه آن با دقت طراحی شده است و هر گوشه دنج آن اسرار و ماجراهای فراموش شده ای را در خود جای داده است که تار و پود این جهان را شکل داده اند.

آسانی در رفت و آمد

از نظر رفت و آمد در جهان هم، بازی Elden Ring دسترسی مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد؛ از همان اوایل Fast Travel میان Sites of Grace ها امکان‌پذیر می شود و همیشه می توانید از آن استفاده کنید مگر این که درگیر مبارزه باشید.

توانایی آپگرید در ELDEN RING

در Sites of Grace می توانید Level Up کنید. منابع سلامت را ارتقاء دهید، طلسم ها و Great Runes را دستکاری کنید. از Ash of Warهایی که به دست آوردید برای اضافه کردن ویژگی های مخصوص مثل خون، جادو و یا صاعقه به سلاح بهره ببرید. این ویژگی ها هم بخشی از گیم پلی هستند که در Elden Ring  معرفی شده اند و در بازی های قبلی مشابه‌شان وجود نداشت. در بازی های قبلی استودیو    FromSoftware، هر ویژگی به صورت دائم به یک سلاح اعطاء می شد اما حالا می توان بر اساس موقعیت و نیاز صورت آزادانه بین آن ها سوییچ کرد.

با این کار، استودیو این امکان را به بازیکنان داده است تا با پیشروی در بازی انواع قابلیت ها و استایل های مبارزه را تجربه کنند و به یک استراتژی مناسب برای پیروز شدن در باس فایت ها دست پیدا کنند.

پس تکلیف استوری لاین چه میشود؟

ممکن است به این مسئله توجه کرده باشید که ما در مطلب بررسی بازی Elden Ring تا جایی که شده است از توصیف و مطرح کردن جزئیات جهان، باس فایت ها، ماموریت های فرعی و یا داستان آن دوری کرده ایم و دلیل خوبی برای این تصمیم داریم؛

Elden Ring تجربه‌ای را برای شما به ارمغان می اورد که برای لذت بردن از آن باید بدون هیچ اطلاع قبلی از اتفاقات پای به بازی بگذارید. در غیر این صورت اگر داستان را برای شما اسپویل کنیم، یقیناً شما را از تجربه اتفاقاتی هیجان انگیز محروم کرده ایم .اما طرفداران می توانند انتظار تراژدی هایی همانند آثار شکسپیر، کاراکترهای عجیب ولی دوست‌داشتنی، دشمنان خیانت‌کار و خبیث را داشته باشند.جهان Elden Ring هم به شکل معناداری از جهان سایر بازی های این استودیو پویا و زنده‌تر است. شما در این جهان شخصیت های باورپذیری را ملاقات خواهید کرد که اگر خط داستانی‌شان را دنبال كنيد، باز هم آن ها را خواهيد ديد.

خط داستانی ELDEN RING آنچنان ساده و واضح نیست.

همه اين ها جزئياتی هستند که گیمر باید حقیقت ماورای آن ها را خودش کشف کند.حتی زمانی که از سطح ۵۰ بگذرید و به مناطق انتهایی بازی دست پیدا کنید، باز هم گویی به وقایع سطحی داستان دسترسی پیدا کرده اید و با یک کوه یخ مواجه هستید که بخش اعظم آن از نظر پنهان است.

باز هم به سنت استودیو سازنده، Elden Ring نیز دارای چندین پایان مختلف است که برای رسیدن به برخی از آن ها باید مراحلی بیشتری را تکمیل کنید و یا حتی بازی را از ابتدا دوباره بازی کنید!

موقعیت برای تازه کاران

بازی های سبک Dark Souls نمی توانند از شهرتی که به خاطر چالش های دشوار خود به دست آورند خلاص شوند.این هم یک نعمت است و هم یک مصیبت! تجربه این بازی های دشوار برای طرفداران قدیمی همانند یک افتخار است. اما بازیکنان جدید در توانایی خود برای به پایان رساندن بازی تردید خواهند داشت و ممکن است پس از چند بار مجازات شدن توسط بازی از ادامه آن صرف نظر کنند.  اما به کسانی که برای اولین بار می خواهند عناوین این سبک را تجربه کنند، باید بگوییم که Elden Ring بهترین فرصت شماست.

تجربه این بازی ها با سلیقه همه بازیکنان هم راستا نیست اما Elden Ring گزینه‌ای ایده‌آل برای سنجش علاقه خود به این سبک است. به همین دلیل بازیکنان تازه وارد می توانند از مزیت سرورهای شلوغ هنگام عرضه و حضور بازیکنان قدیمی این سبک هم بهره ببرند. و هنگامی که با مشکل مواجه شده اند در بخش مولتی پلیر co-op بازی با آن ها همراه شوند. ولی باز هم قبل از تجربه کردن الدن رینگ پیشنهاد میکنیم حداق یک بار یکی از بازی های SOULS را ببینند و کمی با گیم پلی ان اشنا شوند.

الدن رینگ بی نقص نیست

البته Elden Ring کاملاً بی‌نقص نیست و یک سری مشکلات جزئی در آن به چشم می خورند که باید اصلاح شوند. در کنسول PS5، مشکلات و اختلال در بافت ها رایج است و دفعات مختلفی بازی به صفحه اصلی هوم اسکرین کرش می کند. از لحاظ گیم پلی هم تمام ویژگی های جدید به شکلی متعادل و مناسب طراحی نشده اند.  قابلیت سوارکاری بر مانت ابزاری جدید و خوب برای کشف مناطق است. اما مبارزات سوار بر اسب بیشتر از این که حماسی باشند، ابتدایی اند. بازیکن و دشمنان به دور یک دیگر حرکت می کنند و هیش مصنوعی خیلی بالایی ندارند.

قابلیت های تکراری

قابلیت های خلق آیتم و جمع آوری منابع هم به نظر می رسد که از بازی های دیگر کپی‌برداری شده اند و حس مکانیزم ضروری و جدید را به بازیکنان القا نمی کنند. البته اهمیت خلق آیتم برای کلاس های مختلف شخصیت ها متغیر است و ممکن است برخی بیشتر از سایر بازیکنان از آن بهره ببرند. اما با این که تاکید زیادی بر روی خلق آیتم ها با استفاده از دستورالعمل ها و موارد لازم موجود در جهان وجود دارد.بازیکنی که کلاس Prisoner هستند تقریباً هیچ‌گاه مجبور به ساخت چیزی نمی شوند.

اما کلاس های وابسته به سلاح سرد و یا سلاح های دوربرد می توانند تیر و یا مهماتی بسازند که به آن ها در نبرد کمک کنند. همان‌طور که گفتیم فایده مکانیزم خلق اشیا برای کلاس های مختلف بازیکنان متفاوت است.

نقش جورج آر.آر مارتین در ELDEN RING

در حقیقت، دلیل مانور زیادی که استودیو سازنده بر نام جورج آر.آر. مارتین در کمپین تبلیغاتی بازی داد هم هنوز نامعلوم است؛

ذات ارتباط این نویسنده مشهور با بازی در بهترین حالت، ناشناخته است. ممکن است تصور شود که او در طراحی جهان بازی به غیر از مبارزات آن همکاری داشته است. اما نقش او در این سری خلق بخش اسطوره شناسی بوده که باید گفته شود که او به بهترین نوع ممکن وظیفه اش را انجام داده  است.

 نتیجه و جمع بندی از بازی ELDEN RING

با همه این ها، Elden Ring باز هم یک اثر باشکوه است. که از زمان انتشار تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده و در تمام سایت های برترین نمرات را از آن خود کرده است .

الدن رینگ در خاطر طرفداران قدیمی‌تر تا مدت ها باقی خواهد ماند و برای بازیکنان جدید هم اثری جذاب خواهد بود. جلوه های بصری زیبا، جهان باز تاریک و پر از جزئیات، دشمنان متنوع و کاراکترهای جالب ، دلایلی انگشت‌شمار برای تجربه Elden Ring و پای نهادن به این ماجراجویی هستند. به Elden Ring مبارزات و باس فایت های بی‌رحمانه استودیو FromSoftware را هم اضافه کنید تا با اثری استثنایی مواجه شوید.

اگر به دنبال یک گیم سخت و چالشی هستید که مهارت های خود را آزمایش کنید.اگر به دنبال یک گیم با محیطی حماسی و داستانی شاهکار و یک گیم پلی بی نظیر هستید، حتما به شما پیشنهاد میکنم. تا الدن رینگ رو توی لیست بازی هایی که باید بازی کنید قرار بدهید.

تا از گیم پلی ، جلوه های بصری ، موسیقی متن ، داستان و ….. بازی که هرکدام به تنهایی یک شاهکار جداگانه هستند در یک مجموعه بی نهایت جذاب لذت ببرید. Elden Ring با خوشحالی هر ایده‌ای را که می‌تواند برای کشاندن بازیکنان به The Lands Between ایجاد کند، بیرون می‌اندازد. این کشور چارچوب سخت پیشینیان خود را کنار می‌گذارد و به نفع یک جهان باز گسترده‌تر و فراگیرتر است. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا این بازی به‌اندازه تلاش‌های قبلی در کنار بازیکنان باقی می‌ماند، اما بنا به شایستگی‌های خود، یک ماجراجویی وقیحانه قانع‌کننده برای کسانی است که از این چالش لذت می‌برند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *