گیمینگ, مجله ژوپیر

تفاوت نسخه های فیفا 23

تفاوت نسخه های فیفا 23

امروزه یکی از پرطرف دارترین بازی‌های موجود برای رایانه و یا دیگر دستگاه‌ها می‌توان به انواع نسخه‌های فیفا 23 اشاره کرد. تمامی ورژن‌هایی که تا به امروز برای این بازی خارق‌العاده وارد عرصه شده است با ویژگی‌های منحصر به فرد و پیشرفت‌های عظیم در حوزه گرافیک و و… وارد بازار شده‌اند، به گونه‌ای با هر بار پیشرفت گیمرها بیشتر به این بازی علاقه مند می‌شوند. این بار نیز فیفا 23 سه نسخه اصلی خود را عرضه بازار خواهد کرد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت نسخه‌های فیفا 23 بیشتر آشنا کنیم.

گذری مختصر به بازی FIFA؛ 29 سال حضور پرقدرت در میان بازی‌های رایانه‌ای!

یکی از بازی‌های محبوب ساخته شده توسط شرکت محبوب الکترونیک آرتز می‌توان به سری‌های متنوع بازی فیفا اشاره کرد. بازی‌های فیفا برای اولین بار در سال 1993 میلادی وارد عرضه بازی‌های رایانه‌ای شده است. بازی‌هایی که امروزه به نام فیفا شناخته شده‌اند در حقیقت یکی از بهترین نمونه‌های شبیه سازی شده برای رقابت‌های جهانی فوتبال به شمار می‌روند. هر سال نسخه‌های به روزتری از این بازی وارد عرصه بازی‌ها شده است که با هر بار ورود ویژگی‌های منحصر به فرد آن همه را مجذوب خود می‌کند. امروزه تعداد علاقه مندان به این بازی روز به روز در حال افزایش می‌باشد. فیفا 23 یکی از به روز ترین نسخه‌هایی است که این شرکت تا به امروز معرفی کرده است که با ویژگی‌های آن باعث شده است بسیاری از گیمرها منتظر آن باشند!

تفاوت نسخه‌های فیفا 23، از میزبانی قطر تا جام جهانی فوتبال زنان!

تفاوت نسخه‌های فیفا 23 به قدری است که باعث شده است این سری از سری‌های قبلی فیفا بسیار هیجان انگیزتر به نظر برسد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت نسخه‌های فیفا 23 می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • اصلی‌ترین تفاوت نسخه‌های فیفا 23 بهبود در ساختار گیم پلی‌های آن می‌باشد
  • شما با خرید مجوز از باشگاه فوتبال بانوان می‌توانید با تیم‌های فوتبال بانوان نیز رقابت را حس کنید
  • از دیگر تفاوت نسخه‌های فیفا 23 که می‌توان در این راه بیان کرد می‌توان به شبیه سازی جام جهانی 2022 فوتبال با میزبانی قطر اشاره کرد
  • لایسنس‌های جدید اعم از افزایش تعداد لیگ، افزایش تعداد باشگاه، افزایش تورنمنت‌ها و افزایش استادیوم‌ها باعث شده است که این بازی نسبت به سری‌های قبل خود بسیار طرف دار داشته باشد
  • تفاوت نسخه‌های فیفا 23 می‌توان به قابلیت کراس پلی و بازی میان پلتفرمی نیز اشاره کرد.
  • یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌توان در این راه اشاره کرد کاور بازی می‌باشد. فیفا 23 برای سومین بار با چهره محبوب کیلیان امباپه یعنی ستاره باشگاه پاری سن ژرمن دیده شده است. اما نکته‌ای که باعث تفاوت این نسخه شده است وجود چهره سم کر مهاجم تیم بانوان پلسی در کنار این چهره محبوب می‌باشد.

تفاوت نسخه‌های فیفا 23 به قدری زیاد است که می‌تواند تجربه بازی را برای کاربران بسیار جذاب‌تر کند. در صورتی که شما قصد دارید برای گیمرها یک هدیه مناسب خریداری کنید پیشنهاد ما گیفت کارت پلی استیشن و یا اکانت قانونی فیفا 23 می‌باشد. با بازی فیفا 23 تجربه‌ای به یاد ماندنی با تغییرات بسیار واضح را خواهید داشت.

فیفا 23 چند نسخه دارد و تفاوت هر کدام در چیست؟

تفاوت نسخه های فیفا 23

FIFA 23  تا به امروز در 3 نسخه طراحی و عرضه بازار شده است. این سه نسخه عبارت‌اند از استاندارد، Ultimate و Legacy Edition. در ادامه قصد داریم تفاوت نسخه‌های فیفا 23 را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم:

  • نسخه استاندارد فیفا 23

تفاوت نسخه‌های فیفا 23 در خصوص نسخه استاندارد این است که قیمت این بازی در بریتانیا برابر با 59.99 پوند بوده و در ایالات متحده نیز با قیمت 59.99 دلار به فروش می‌رسد. برخی از ویژگی‌هایی که باعث بروز تفاوت نسخه‌های فیفا 23 در نسخه استاندارد شده است عبارت‌اند از:

  • در این نسخه شما می‌توانید از قابلیت آیتم TOTW 1 استفاده کنید. این آیتم به کاربر این اجازه را می‌دهد تا از مجموعه تصادفی 23 بازیکن یکی از آن‌ها را به عنوان یک کالای غیر قابل معامله از باشگاه FUT داشته باشد.
  • بازیکنان محبوب اعم از کیلیان امباپه در این سری در تیم FUT برای 5 مسابقه در دسترس کاربران قرار داده می‌شود
  • از دیگر تفاوت نسخه‌های فیفا 23 در نسخه استاندارد می‌توان به این مورد اشاره کرد که در این نسخه کاربر می‌توان بازیکنانی که EA Sports را تبلیغ کرده‌اند را انتخاب کند. کاربر می‌توان این سه بازیکن انتخابی را تا 3 مسابقه در تیم FUT استفاده کند
  • یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نسخه استاندارد فیفا 23 می‌توان به استفاده از حالت شغلی استعدادهای داخلی بهره‌مند شد. این پیشنهادی است که تنها مختص به FUT نیست. تیم جوانان که یک حالت حرفه‌ای را آغاز کرده است بازیکنانی که پتانسیل ستاره شدن را در آینده دارند را در این بخش جای داده است.
  • در صورتی که شما نیز یکی از مشترکین EA Play هستید می‌توانید پیش سفارش خود را در خصوص نسخه استاندارد به ثبت برسانید و 10 درصد در این راه تخفیف بگیرید.
  • نسخه نهایی یا Ultimate FIFA 23

از دیگر نسخه‌های فیفا 23 می‌توان به نسخه Ultimate اشاره کرد. این نسخه در بریتانیا به قیمت 89.99 پوند و در ایالات متحده به قیمت 99.99 دلار به فروش می‌رسد. این نسخه علاوه بر داشتن تمامی ویژگی‌های نسخه استاندارد فیفا 23 دارای آیتم‌های اضافه‌تر در خصوص این بازی‌ها می‌باشد که باعث شده است این نسخه نسبت به نسخه استاندارد از محبوبیت بیشتری برخوردار شده باشد. از ویژگی‌های این نسخه که باعث بروز تفاوت نسخه‌های فیفا 23 شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از اصلی‌ترین تفاوت نسخه‌های فیفا 23 این است که در نسخه Ultimate کاربران می‌توانند دسترسی سریع‌تری از 27 سپتامبر به جای 30 سپتامبر داشته باشند
  • شرکت EA به کاربرانی که این نسخه را خریداری کرده‌اند 4600 امتیاز ارائه داده است که این امر در طول پیش نویس FUT می‌تواند بسیار مفید واقع شود
  • نسخه Ultimate در این میان به کاربران حق دو گانه را ارائه داده است. به این صورت که دارندگان پلی استیشن 4 این امکان را دارند که آزادانه به نسخه پلی استیشن 5 ارتقا داده شوند و یا دارندگان ایکس باکس وان می‌توانند با استفاده از پیشنهاد Dual Entitlement به نسخه Xbox Series X/S خود را ارتقا دهند.
  • یکی از اصلی‌ترین مواردی که باعث بروز تفاوت میان نسخه‌های فیفا 23 شده است این است که در این نسخه شما آیتم پخش‌کننده The Ones to Watch Out را خواهید داشت. شما در این راه می‌توانید یک مورد تصادفی غیر قابل معامله را در تیم FUT داشته باشید
  • در صورتی که شما تا قبل از تاریخ 21 آگوست به سراغ خرید این اشتراک بروید. می‌توانید تا تاریخ 11 نوامبر یک آیتم Hero Player به صورت تصادفی و غیر قابل معامله دریافت کنید. شما می‌توانید از این آیتم در تمامی تیم‌ها استفاده کنید.
  • نسخه میراث فیفا ۲۳

آخرین نسخه فیفا 23 می‌توان به نسخه Legacy آن اشاره کرد. لازم به ذکر است این نسخه تنها برای دارندگان Nintendo Switch قابل دسترسی می‌باشد. این نسخه را می‌توان دقیقاً همانند فیفا 22 در نظر داشت. با این تفاوت که در نسخه 23 نام‌ها، تیم‌ها و کیت‌ها به روز رسانی شده‌اند. علاوه بر این موضوع در این میان تیم‌های زنان نیز اضافه شده‌اند که باعث جذاب‌تر شدن این بازی شده است. یوونتوس نیز بخشی از این نسخه به شمار می‌رود.

تفاوت نسخه‌های مختلف FIFA 23 در چیست؟

تفاوت نسخه های فیفا 23

نسخه نهایی فیفا 23 یکی از اصلی‌ترین تفاوت نسخه‌های فیفا 23 را بیان می‌کند، زیرا در این نسخه تغییرات بسیار بیشتری دیده است و محتواهای بیشتری به آن اضافه شده است. این در حالی است که در نسخه‌های دیگر نیز شاهد بروز آیتم‌های دیجیتالی منحصر به فرد هستیم. نسخه Ultimate علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های نسخه استاندارد به صورت مختصر دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • افزایش گنجایش بازیکن‌های اضافه
  • دارا بودن حالت طرف داری و یا همان حالت Team mode
  • گنجاندن یک قهرمان با توجه به جام جهانی
  • دارا بودن حالت شغلی
  • دارا بودن حالت استعدادهای خانگی در خصوص مجموعه تیم جوانان

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما قبل از انتشار نسخه Ultimate آن را خریداری کنید می‌توانید 3 روز قبل از عرضه بازی به آن دسترسی داشته باشید! این امر یکی از وسوسه انگیزترین مواردی است که برای گیمرها وجود دارد.

نسخه‌های فیفا 23 کی منتشر شده است؟

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که گیمرهای علاقه مند به فیفا 23 می‌پرسند در خصوص انتشار این بازی می‌باشد. تریلر فیفا 23 در تاریخ 30 تیر ماه منتشر شده است. با توجه به آمارهای به دست آمده از سوی شرکت الکترونیک آرتز در تاریخ 30 سپتامبر 2022 این بازی برای پلتفرم‌های ps4، ps5، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایک باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

این در حالی است که این شرکت در خصوص نسخه‌های دیگر این بازی یعنی نسخه دمو و بتای آن اطلاعات خاصی را در دسترس قرار نداده است. نسخه بتا این بازی در اواخر مرداد ماه عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است کاربران می‌توانند با ثبت نام در سایت فیفا در مرحله قرعه کشی آن شرکت داشته باشند. افرادی که در این قرعه کشی برنده شده باشند با دریافت کد فعال سازی می‌توانند این نسخه از بازی را دانلود کنند.

سخن پایانی

بررسی تفاوت نسخه های فیفا 23 به پایان رسید که در این زمینه سعی نمودیم به بخش های مختلفی از این مبحث اشاره داشته باشیم. اگر احساس میکنید که جزو گیمرهای فیفا باز هستید میتوانید نظرات خود نسبت به این موضوع را باما در میان بگذارید. بی شک نظرات شما در تکمیل شدن مقاله تفاوت نسخه های فیفا 23 مفید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *