گیمینگ, مجله ژوپیر

ده بازی برتر سال 2022 برای پلی استیشن

ده بازی برتر سال 2022 برای پلی استیشن

اگر طرفدار بازی‌های مهیج ویدیویی هستید و می‌خواهید بهترین‌های سال ۲۰۲۲ را به‌همراه پلی‌استیشن خود تجربه کنید، در ادامه با ما همراه باشید. طبق آمار رسمی که از طرف شرکت سرگرمی تعاملی سونی منتشر شده، سال ۲۰۲۲ به‌عنوان یکی از سال‌های پربار و موفق برای بازی‌های پلی‌استیشن شناخته می‌شود. اگرچه سرعت انتشار بازی‌هاي انحصاری و غیرانحصاری‌ در این سال، چندان زیاد نبود؛ اما مهم کیفیت و جذابیت بازی‌هاست که در این سال غوغا به‌پا کردند.

Horizon Forbidden West‌ و God of War Ragnarok‌ از جمله بازی‌های پرافتخار و انحصاری سونی هستند که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و به‌شدت مورد استقبال قرار گرفتند. همچنین در طول این سال باشکوه برای دنیای گیمینگ، بازسازی‌های زیادی روی بازی‌های قدیمی اعمال شد که این اتفاق نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت.

ده بازی برتر پلی‌استیشن در سال ۲۰۲۲ که به‌هیچ عنوان نباید از دست دهید!

در ادامه بازی‌هایی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد که توانسته‌اند صدرنشین جدول برترین بازی‌های ۲۰۲۲ شوند و بی‌شک می‌توانند تجربه به‌یادماندنی را برایتان رقم بزنند:

  • Elden‌ Ring

Elden‌ Ring

این بازی با دریافت امتیاز ۹۶ و بی‌شمار نقد مثبت، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود. الدن‌ رینگ یک بازی خفن و جذاب در سبک نقش‌آفرینی اکشن و از دیدگاه سوم شخص است که در سرزمین‌هایی تخیلی به نام سرزمین‌های میانه یا لندز بیت‌وین اتفاق می‌افتد. این بازی جهان باز، بر محور اکتشافات و مبارزات بنا شده و در فضای فانتزی که From Software ‌ ایجاد کرده مادام شما را با هیجانات جدیدی روبرو می‌سازد.

رعایت ریزترین جزئیات در مورد کاراکترها و روند بازی، از جمله ویژگی‌های بسیار مثبت این بازی است که آن را برای منتقدین و گیمرهای سراسر جهان، خاص‌تر می‌کند. نه تنها پلی‌استیشن ۴ و ۵، بلکه پلتفرم‌های ویندوز، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اس و ایکس نیز قابلیت اجرای این بازی را دارند و  از این جهت دست مخاطب را در استفاده از سیستم دردسترس و دلخواه، باز می‌گذارند. جایزه بهترین بازی چندنفره، جایزه بهترین بازی نقش‌آفرینی، جایزه بهترین کارگردانی هنری و همچنین جایزه بازی‌های رایانه‌ای بفتا‌ برای بهترین بازی‌های چندنفره از جمله افتخارات این بازی محسوب می‌شوند که مهر تاییدی را بر نظر منتقدان و امتیاز حاصل از آرا می‌زنند.

  • God of War Ragnarok

God of War Ragnarok

اگرچه طبق امتیازات اعلامی، بازی God of War Ragnarok‌ را باید در رتبه دوم بهترین بازی‌های ۲۰۲۲ قرار دهیم، اما درواقع این بازی لیاقت جایگاه بهترین بازی را نیز دارد. رتبه این بازی در بازی‌های انحصاری ۲۰۲۲، رتبه اول است و از لحاظ گرافیکی یکی از اعجوبه‌های سال گذشته به‌شمار می‌رود. بازی God of War Ragnarok‌ در سبک ماجراجویی اکشن و حماسی در ادامه داستان ورژن اول خود پیش می‌رود و بازیکن را در چالشی عظیم که شخصیت‌پردازی و قصه‌گو فوق‌العاده‌ جذابی دارد، همراهی می‌کند. این بازی را به‌راحتی می‌توان در پلی‌استیشن ۴ و ۵ انجام داد؛ اما بی‌شک کیفیت و جذابیتی که در پلی‌استیشن ۵ قابل تجربه است، در مورد پلی‌استیشن ۴ وجود ندارد. گاد آف وار رگناروک، نه تنها جایزه بهترین بازی‌های سال تیتانیوم را از آن خود کرده؛ بلکه در ۶ بخش مراسم جوایز بازی ۲۰۲۲ نیز، مفتخر به دریافت جوایز پرافتخاری شده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه بهترین روایت، بهترین موسیقی و طراحی صدا، و بهترین اکشن-ماجراجویی، اشاره کرد.

  • Persona 5 Royal

Persona 5 Royal

فرقی ندارد از کاربران قدیمی این بازی هستید و یا جدیدا با آن آشنا شده‌اید؛ این بازی تجربه‌ای شگفت‌انگیز است که می‌توانید برای مدتی طولانی (بیش از ۱۰۰ ساعت) از آن لذت ببرید. درواقع تفاوت اصلی این بازی با نسخه اصلی خود، این است که به اندازه دو ماه تایم (برحسب زمان درون بازی) به آن افزوده گردیده و همچنین این نسخه دارای گیم‌پلی تکامل‌یافته‌تری است.

این بازی ماجراجویی که نامزد دریافت جایزه بهترین بازی نقش‌آفرینی نیز شد، با امتیاز ۹۱ در رتبه سوم برترین بازی‌های ۲۰۲۲ از دید کاربران قرار دارد و توانسته برای بار دیگر موجب صدرنشینی Atlus‌ شود. لازم به ذکر است که این بازی به‌خوبی با کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ و همچنین پلی‌استیشن۵، نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس سری اس و ایکس هماهنگ است و برای نوجوانان بالای ۱۶ سال می‌تواند تجربه بی‌نظیری را رقم بزند.

  1. The Stanley parable: Ultra deluxe

The Stanley parable: Ultra deluxe

اگر نسخه اصلی این بازی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده را دیده باشید، شاید تصور کنید که این بازی نیز شباهت بسیاری به همان نسخه دارد. اما درواقع این تنها جنبه ظاهری ماجراست. زیبایی‌های بصری، نحوه کارگردانی، و البته محتوای اختصاصی جدید این بازی، همه موجب تمایز آن از نسخه اول می‌شوند و حال، می‌توان گفت که این بازی دنباله جذابی برای نسخه ۲۰۱۳ است.

این بازی جذاب در سبک ماجراجویی، توانسته امتیاز قابل قبول ۸۹ را از سوی کاربران دریافت کند و امروزه نه تنها روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن۴ و ۵، بلکه روی نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس سری اس و ایکس، ایکس‌باکس وان، ویندوز، لینوکس و… نیز قابل انجام می‌باشد. بازی The Stanley parable: Ultra deluxe ‌ یک بازی اکتشافی ماجراجویی است که ماجراهای زندگی عجیب فردی با نام استنلی را دنبال می‌کند…

 در این داستان استنلی نام شخصی است ساده‌لوح که ناگهان متوجه می‌شود تمامی همکارانش به‌طرز مرموزانه و عجیبی ناپدید شده‌اند… شاید در ابتدا فکر کنید که درنهایت موفق خواهید شد که پاسخ سوالتان را پیدا کنید؛ اما قصه عجیب غریب‌تر از این حرفاست… این بازی پر از تضاد است؛ مادام شما را در جایگاه انتخاب قرار می‌دهد و سپس انتخاب‌هایتان را از شما می‌گیرد… قوانین را می‌شکند و شما را بازیچه ریزه‌کاری‌های داستان خود می‌کند…

  • The Last Of Us part 1

The Last Of Us part 1

اگر طرفدار بازی‌های سبک اکشن و ماجراجویی هستید و به‌دنبال بازی هستید که بتوان آن را روی پلتفرم‌هایی ازجمله پلی‌استیشن۵‌ و همچنین ویندوز انجام داد، آخرین بازمانده از ما قسمت یکم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته اگر قبلا این سری بازی را تجربه کرده‌اید و با زیروبم خط داستانی و گیم‌پلی آن آشنایی دارید، شاید چندان برایتان جذاب نباشد که دوباره آن را امتحان کنید. اما برای شمایی که اولین بار است سراغ چنین بازی‌هایی می‌روید، بی‌شک تجربه آخرین بازمانده از ما قسمت اول برایتان جذاب خواهد بود؛ چراکه در این نسخه علاوه‌بر جذابیت‌های گیم‌پلی و خط داستانی که تفاوت چندانی با عناوین دیگر این سری ندارد، با جذابیت‌های پلی‌استیشن۵ نیز مواجه هستید.

 این بازی جذاب با امتیاز ۸۸ پنجمین آیتم از پیشنهادات هیجان‌انگیز ۲۰۲۲ است و از یک مقدمه ساده آغاز می‌شود. در مقدمه ایم داستان با جول مواجه می‌شویم که همان قهرمان دانستانمان‌ است و  روزهای معمولی سال ۲۰۱۳ را به‌همراه دخترش سپری می‌کند. همه‌چیز عادی است تا زمانیکه جول متوجه می‌شود یک ویروس ناشناخته و عجیب در شهر شیوع پیدا کرده است… بخش تراژدی ماجرا از همینجا شروع می‌شود و سپس آنچه که مشاهده می‌شود از زندگی متفاوت جول در ۲۰ سال آینده است که تبدیل به قاچاقچی شده و به‌همراه تس در ادامه داستان پیش می‌رود…

  • Return to monkey Island

Return to monkey Island

به جزیزه میمون‌ها بازگردید و از این فضای فانتزی و البته نوستالژیک لذت ببرید! بازی Return to monkey Island‌ بازی قدیمی اما با ایده‌های جدید و جذاب است که حسابی دل کاربران امسال دنیای گیمینگ را برده و اینگونه امتیاز ۸۸ را از آن خود کرده است. این بازی در ژانر ماجراجویی و معمایی در حالت یک نفره قابل انجام است و می‌توانید آن را از طریق پلتفرم‌های پلی‌استیشن۵، نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس سری اس و ایکس، مک‌اواس، آی‌او‌اس، لینوکس، ویندوز، اندروید و همچنین سیستم عامل‌های مکینتاش انجام دهید.

یک خبر خوب برای شمایی که عاشق جزیره هیجان‌انگیز و البته خیالی کارائیب هستید! این بازی دو بعدی در همین جزیره تخیلی و فانتزی اتفاق می‌افتد و در بخش‌های گوناگون شخصیت‌های دزدان دریایی را نیز وارد ماجرا می‌سازد. ماجراجویی های بسیاری در انتظار شماست که نباید این موضوع را نادیده بگیرید.

  • Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

هوریزان غرب ممنوعه بازی جهان باز و تک نفره است که ژانری اکشن دارد و به‌دنبال نسخه‌ سال ۲۰۱۷ هوریزان زیرو داون روایت می‌شود. این یک بازی در سبک نقش‌آفرینی نیز هست که در فضایی پسارستاخیزی‌ و در غرب آمریکا جلو می‌رود. این بازی نیز یکی از بهترین بازی‌های اکشن است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده‌اند و از همان ابتدا مورد توجه بسیاری از کاربران و منتقدان قرار گرفته است.‌ میزان استقبال کاربران از این بازی به‌حدی بوده که تا چند هفته پس از انتشار همچنان جایگاه اول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا را در اختیار خود داشته و همچنین امتیاز آن در متاکریتیک، برابر ۸۹ است.

اگر در مورد روند و نحوه انجام بازی بخواهید، همین بس که بدانید روند آن مشابه نسخه قبل هوریزان می‌باشد؛ به‌طوری‌که بازیکن کنترل ایلوی را به‌عهده دارد و او را در این دنیای عجیب و شاید وحشتناک غرب ممنوعه هدایت می‌کند. در این بین این قابلیت نیز وجود دارد که بازیکن با استفاده از سلاح‌هایی مثل نیزه و کمان درگیر مبارزات رودررو شود و یا مخفی‌کاری را انتخاب کنید و از طرق دیگر به اهداف خود در روند بازی، دست یابد.

 درخت مهارت با شش آیتم خفن خود در اختیار بازیکن است تا مهارت تله‌ای، مهارت مخفی‌کاری، مهارت‌های نیزه‌ای، مهارت کار با کمان، کار با ماشین‌ها و همچنین مهارت درگیری تن‌به‌تن را فراگیرد و از آن در روند مهیج و عجيب و غريب بازی استفاده کند… فراموش نکنید که جذابیت بصری این بازی نیز از قابلیت‌های قابل توجه آن است و می‌تواند تجربه خوبی را برایتان رقم بزند.

  • Destiny 2: The witch Queen

Destiny 2: The witch Queen

با فاصله یک یا نهایتا دو امتیاز از دو بازی قبل، بازی Destiny 2: the witch queen‌ را شاهد هستیم که توانسته با کسب امتیاز ۸۷ از سوی کاربران خود در اقصی نقاط جهان، جزو ۱۰ تا از بهترین بازی‌های ۲۰۲۲ قرار گیرد. این یک بازی تیراندازی در حالت اول شخص است که نه تنها روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن۴ و ۵، بلکه روی ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اس و ایکس و همچنین ویندوز نیز انجام می‌شود.

این بازی اکشن و جهان باز، از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای تجربه بازی‌های اکشن انجام دهید و دراینصورت شما را در فضایی غرق می‌کند که با دیگر بازی‌ها تفاوت قابل توجهی دارد. از آنجاییکه در کنار سبک شوتر و اکشن، شاهد نماهایی از سبک نقش‌آفرینی نیز هستیم، روند بازی به‌هیچ عنوان حالت خسته‌کننده به‌خود نمی‌گیرد و مادام در میان هیاهو و شلوغی‌های فضا به چالش‌تان می‌کشد. پیشنهاد میشود بازی Destiny 2: The witch Queen را از دست ندهید و در ادامه لیست باما همراه باشید.

  • Uncharted legacy of Thieves Collection

Uncharted legacy of Thieves Collection

اگر به‌دنبال بازی می‌گردید که در کنار داستان رازآلود و معمایی که دارد، ماجراجویانه و هیجان‌انگیز نیز باشد و چند سبک ماجراجویی، معمایی، سکوبازی و تیراندازی را به‌خوبی پوشش دهد، بازی Uncharted legacy of Thieves Collection‌ را به شما معرفی می‌کنیم که در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شده و تاکنون توانسته به امتیاز ۸۷ و رتبه زیر ۱۰ برترین‌های ۲۰۲۲ دست یابد. اگر مشتاق آنجا این بازی هستید، توصیه می‌شود که برای ارتقای ویژگی‌های بصری آن، از کنسول پلی‌استیشن۵ استفاده نمایید. این پکیج بازی شامل دو بخش پشت سرهم است؛ داستانی فانتزی و عجیب دارند که در آن پیدا کردن گنج‌های دزدان دریایی دوران‌های قبل، به‌عنوان یک چالش خفن دیده می‌شود. بازی آنچارتد 4 از خط داستانی عالی و طراحی بسیار خوبی برخوردار است که این موضوع سبب خواهد شد تا برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم شوید.

  • Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

با وجود اصلاحاتی که در عرضه اولیه بازی اعمال شد، امروزه Gran Turismo 7‌ یکی از جذابترین گیم‌پلی‌ و گرافیک‌ها را دارد و توانسته امتیاز ۸۷ را برای شرکت سازنده خود به ارمغان بیاورد. این بازی که برای انجام در پلی‌استیشن ۴و ۵ به‌خوبی سازگار شده است، در ژانر بازی رانندگی، شبیه‌سازی و ورزشی غوغا به پا کرده و حتی نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشی/شبیه سازی نیز بوده است. طراحی و سبک عالی گرن توریسمو 7 میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم کند که در این زمینه شرکت ناشر بازی با بکارگیری مزیت های بسیار توانست یکی از بهترین شبیه سازی های دنیا را عرضه کند.

سخن پایانی

در طول این نوشته به‌طور جامع و کاربردی به معرفی ده تا از برترین و پرطرفدارترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۲۰ که همه بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ و ۵ قائل انجام هستند، پرداختیم. امید است که با مطالعه این اطلاعات بتوانید انتخاب مناسب خود را راحت‌تر انجام دهید و نهایت لذت را از بازی‌های ویدیویی خود ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *