گیمینگ, مجله ژوپیر

بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human

بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human

بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human

 

در این متن ما میخواهیم به نقد و بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human بپردازیم.تا انتهای این متن با ما همراه وبسایت ژوپیر باشید.

این مجموعه مخلوق استودیوی لهستنی Techland است که حدود 6 سال پیش با عرضه بازی دایینگ لایت،تجربه کاملا جدیدی برای ما گیمر ها خلق کرد.گیمرهایی که تا پیش از آن یک تصویر ذهنی از یک بازی زامبی محور داشتند،که در آن مبارزه ‌های بی وقفه با استفاده از سلاح‌های گرم انجام می شد.با عرضه دایینگ لایت مخاطبان شاهد بخش‌ های پارکور در یک عنوان با محوریت زامبی بودند که بسته ای جذاب و هیجان انگیز به حساب می آمد،می‌توان گفت هویت اصلی مجموعه  Dying Lightنه زامبی‌‌ها هستند و نه زامبی کشی ،بلکه امضای این مجموعه بخش پارکور آن است.

چیزی که همواره ویژگی اصلی این عنوان در مقایسه با دیگر عناوین مطرح بازار بوده است.حالا پس از حدود 6 سال تکلند نسخه دوم این عنوان را عرضه کرده است.نسخه‌ای که از هر جهت چندین قدم رو به جلو برداشته است.داییینگ لایت دو تجربه‌ سینمایی کم‌نظیری برایتان خلق خواهد کرد.وقتی از تجربه سینمایی حرف می ‌زنیم منظورمان صحنه‌های هیجان انگیز و اکشنی است که در دل گیم‌ پلی‌ جای گرفته ‌اند که هیچگاه از ریتم نمی‌ افتد.

 

بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human

استودیو Techland

 

تکلند Techland یک شرکت توسعه دهنده بازی های ویدیویی است.اولین محصول این شرکت در سال 2000 با نام شهر های جنای منتشر شد.تلاش های بعدی این شرکت در بازی سازی منجر به تولید موتور بازی سازی کروم شد و از دیگر آثار موفق این کمپانی میتوان به  Call of Juarez- Dead Island اشاره کرد.

این استودیو در سال 1991 و در لهستان شروع به کار کرد و اکنون یک تیم مجرب 231 نفره در اختیار خود دارد.

 

قالب بندی و داستان دایینگ لایت 2

 

یکی از ایرادات نسخه اول،داستان نه خیلی جذاب آن بود.حالا استودیوی لهستانی با علم به این موضوع،داستان را به یکی از نقاط قوت بازی تبدیل کرده است.شاید موضوع اصلی داستان به نوعی کلیشه‌ ای باشد اما شخصیت پردازی مناسب در کنار صداپیشگی خوب و همچنین پرداخت و روایت مناسب،چیزی است که باعث می‌ شود تجربه تقریبا بیست ساعته بخش داستانی همواره برایتان جذاب باشد و همیشه به دنبال این باشید که با انجام ماموریت‌ های بعدی اطلاعات بیستری از دنیای آخرالزمانیه این بازی که ایدن کالدول (Aiden Caldwell) در آن گرفتار شده،بدست بیاورید.

موضوع داستان بازیDying Light 2 Stay Human

 

داستان در مورد شخصی به نام ایدن کالدول است که به قصد یافتن خواهرش میا و به این امید که ممکن است دکتر والتز خبری از خواهرش داشته باشد،به شهر آلوده شده‌ی ویلدور سفر می‌کند.دکتر والتز فردی است که روی بدن ایدن در زمان کودکی‌ اش آزمایشات غیرقانونی انجام داده است.ایدن در ابتدا با یک خبرنگار ملاقات می‌کند که توسط زامبی ‌ها آلوده شده و یک کلید الکترونیکی  به او می‌ دهد و تأکید می‌کند که اگر دست دکتر والتز به کلید برسد،شهر ویلدور نابود خواهد شد.

او همچنین به ایدن دستور می‌دهد تا کلید چشم ماهی را یافته و آن را به دست یک زن به نام لاوان برساند.این خبرنگار مدتی پس از این که ایدن او را ترک می‌کند،توسط دکتر والتز دستگیر و کشته می‌شود . در ادامه ی داستان ایدن به دلیل نداشتن نشانگر زیستی که پیشرفت عفونت را در بدن یک فرد ردیابی کند،توسط شهروندان آلوده می‌شود.او توسط یکی از مردمان محلی به نام هاکون نجات می ‌یابد.هاکون توضیح می‌ دهد که این تنش‌ ها در شهر ویلدور به دلیل قتل یک افسر صلح‌ طلب به نام لوکاس بوده است.

اکنون همه صلح ‌طلبان معتقدند که بازماندگان  مسئول هستند و خطر وقوع جنگ بین دو جناح را به وجود آورده‌ اند.هاکون به ایدن کمک می‌کند تا یک نشانگر زیستی به دست آورد تا سلامت خود را تأمین کند.سپس او را به صورت قاچاقی و مخفیانه به منطقه مرکزی ویلدور یعنی جایی که چشم ماهی در آن قرار دارد می‌برد.ولی ایدن در طول مسیر توسط صلح ‌طلبان دستگیر می‌ شود و آیتور افسر محلی به او پیشنهاد می‌ دهد که اگر به آن‌ها کمک کند تا قاتل لوکاس را پیدا کنند،به او اجازه ورود به منطقه مرکزی را خواهد داد.

 گیم پلی بازی Dying Light 2

 

در واقع چیزی که دایینگ لایت 2 را از دیگر عناوین بازار متفاوت می‌کند همچنان بخش پارکور آن است.تغییرات بخش پارکور در این نسخه واقعا هیجان انگیز و جذاب بوده و شاهد حرکات و انیمیشن‌ های جدید بسیاری هستیم .علاوه بر این آیدن از ابزارهای جدیدی هم بهره می ‌برد از پاراگلایدر گرفته تا طنابی که ایدن را به نسخه آخرالزمانی مردعنکبوتی تبدیل می‌کند!

می ‌توانید برای مدت ‌های طولانی در نقشه بازی و میان ساختمان‌ ها بدون لحظه‌ ای وقفه جا به جا شوید. بخش پارکور و مبارزات هرکدام XP خود را دارند که با انجام حرکات مربوط به هر بخش می‌ توانید آن را بدست بیاورید و قابلیت ‌های جدیدی در آن بخش باز کنید . همچنین با پیدا کردن آیتم ‌هایی می‌توانید میزان سلامتی و قدرتتان را افزایش دهید.

تمام حرکات آیدن میزانی از نوار استقامت را خالی می‌کند . این موضوع باعث شده چه در مبارزات و چه در پارکور به سطحی از برنامه ریزی و استراتژی نیاز باشید.

دایینگ لایت 2 و قابلیت شخصی سازی

 

شخصی‌ سازی سلاح‌ها،استفاده از محیط در مبارزات و همچنین قابلیت دفاغ و ضد حمله باعث جذاب ‌تر شدن مبارزات بازی نسبت به نسخه قبل شده و گیمر می‌ تواند تا حدودی در مبارزات خلاقیت به خرج دهد و قطعا به مرور شیوه‌ های ابداعی و خشونت باری از کشتن زامبی‌ ها در بازی خواهیم دید.اما همچنان بخش اکشن بازی در حاشیه بخش پارکور قرار می‌ گیرد.

انواع سلاح در بازی

 

در بخش اکشن خبری از اسلحه گرم نیست و شاهد تعداد زیادی سلاح سرد هستیم.که برخی از آن‌ها قابلیت اضافه کردن عناصری همچون آتش،برق و…دارند.همچنین معمولا در محیط اطرافتان گزینه‌ هایی برای استفاده در نبردها وجود دارد  مثلا می‌توانید با فعال کردن صدای آژیر ماشین‌های بمب گذاری شده زامبی‌ها را به سمت آن ماشین بکشانید تا پس از انفجار بمب شاهد تکه تکه شدنشان باشید.

شما  در Dying Light 2  تنها نیستید

 

بازی Co-op در Dying Light 2 تجربه را کمی سرگرم کننده تر می کند.آوردن دوستان به فعالیت ‌هایی مانند کاروان‌ های نظامی،اردوگاه‌ های راه زنان،و ناهنجاری‌ های  GRE،همه آن ‌ها را بسیار قابل کنترل‌ تر می‌کند.شما می‌توانید کل بازی را به صورت کوآپ بازی کنید.

بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human

شب های ویلدور در انتظار شماست

 

رنگ‌بندی محیط به نسبت نسخه اول کمی شادتر بنظر می‌ رسد اما شب ‌های بازی همچنان وحشتناک و استرس زاست.زامبی‌ها در شب‌ به شدت سریع ‌تر و قوی ‌تر هستند و تعقیب و گریز های هیجان انگیزی در شب ‌های ویلدور انتظارتان را می کشد.یکی از نقاط مثبت بازی برقراری تعادل میان بخش شب و روز است.اینبار برخی مراحل مختص قسمت شب هستند.همچنین ساختمان‌ ها و فضا های بسته در طول روز پر از زامبی‌ هایی است که از نور به داخل آن ‌ها پناه برده ‌اند.در نتیجه با غروب آفتاب این زامبی‌ها از ساختمان‌ها بیرون می‌آیند و فرصت مناسبی برای گشت و گذار در داخل آن ساختمان‌ ها فراهم می ‌شود.

بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human

موسیقی متن دایینگ لایت 2

 

آنچنان فرقی نمی‌کند چه کاری انجام می‌دهید و درگیر چه نوع مرحله ای هستید،چه تعقیب یک داستان یا  پارکور برای سرگرمی یا دویدن برای زندگی‌،موسیقی متن به طرز ماهرانه ‌ای به هر مرحله واکنش نشان می ‌دهد،که قبلاً در بازی ‌ها نظیرش را ندیده‌ ایم.قدرت موسیقی تا جایی  پیش می رود که هر زمان که می پرید،صدای هوا را از موسیقی متن خارج می کند و به شما کمک می کند تا لذت پریدن را بیشتر تجربه کنید.موسیقی در نهایت حس بسیار قوی ‌تری از جو و پیامد های Dying Light 2 نسبت به داستان آن ایجاد می‌کند.

آیا DYING LIGHT 2 STAY HUMAN  ارزش بازی کردن را دارد؟

 

پس از پایان بررسی بازی DYING LIGHT 2 STAY HUMAN لازم است که بگوییم این بازی عنوانی است که از همه نظر پیشرفت‌ های چشمگیری داشته است.محیط وسیع و گزینه ‌های متنوع در بخش پارکور و همچنین ماموریت ‌ها و فعالیت ‌های فرعی پر تعداد در بازی می‌ توانند ساعت ‌ها پس از پایان بخش داستانی نیز سرگرمتان کنند.مبارزات بازی هرچند هنوز هم جای پیشرفت دارد و هم سطح بخش پارکور نیست اما نمی ‌توان پیشرفت آن را نادیده گرفت.

اگر از نسخه قبل لذت بردید بدون شک دایینگ لایت 2 با گیم ‌پلی عمیق‌ تر دارد.بخش نقش آفرینی پررنگ ‌تر و همینطور داستانی که ارزش شنیدن دارد به تجربه‌ ای فراموش نشدنی برایتان تبدیل خواهد شد.دایینگ لایت 2 در کنار نقاط ضعفی مانند عدم پیشرفت در گرافیک فنی و هنری،نقاط قوت زیادی از جمله آزادی عمل بالا در بخش پارکور، نقشه وسیع با تعداد زیاد فعالیت‌های فرعی،داستان خوب است این اثر را خاص و جذاب می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *