مجله ژوپیر

برند فانکو پاپ Funko Pop

برند فانکو پاپ Funko Pop

برند فانکو پاپ Funko Pop

برند فانکو پاپ Funko Pop توسط مایک بکر شروع به کار کرد . او علاقه زیادی به اکشن فیگور های دهه 60 میلادی داشت . و مجموعه ای از اکشن فیگور ها را به صورت کلکسینی برای خود داشت . هنگامی که دنبال قلک طرح بیگ بوی که نماد یک مجموعه رستورانی زنجیره ای بود و زمانی که نتوانست پیدا کند سعی در ساخت ان کرد و لایسنس ان را از یکی از فروشگاه های این رستوران گرفت . او این اکشن فیگور به صورت Bubble Head یا عروسکی باسر لرزان تولید کرد . وی بعد از ساخت این عروسک تصمیم به افتتاح شرکت خودش به نام فانکو گرفت .

برند فانکو پاپ Funko Pop

مایک بکر و اولین عروسک تولید شرکت فانکو

 

 

تا سال 2005 میلادی شرکت فانکو به محبوبیت زیادی رسید و مایک متوجه شد که دیگر نمیتواند این شرکت را به روش سنتی اداره کند . وی تصمیم گرفت تا کمپانی فانکو را به برایان ماریوتی فروخت . برایان شیفته ی اکشن فیگور های کارتونی بود و پس از انتقال کمپانی به شهر واشینگتن دی سی امریکا لایسنس بسیاری را گرفت . تا سال 2011 برند فانکو پاپ Funko Pop به همان شیوه قدیمی محصولات خود را تولید میکرد تا در این سال تصمیم گرفت محصولات جدیدی را تولید کند و پسوند پاپ را بر روی انها بگذارد .

در سال 2012 میلادی شرکت فانکو پاپ مجموغ فروش خود را اعلام کرد و در این 14 سال مجموعا 20 میلیون دلار سود نصیب این شرکت شده بود . در سال 2015 شرکت فانکو پاپ به دلایل نیاز به منابع مالی بیشتر به شرکت ACON فروخته شد و کمپانی Ground Toys را به مجموعه خود اضافه کرد . کمپانی Ground Toys باعث شد فانکو پاپ ها در اروپا قدرت بیشتری پیدا کنند .

 

مشهور ترین کلکسیونر فانکو پاپ

پال اسکاردینو ساکن شهر ویرجینیا امریکا بزرگترین کلکسیونر فانکو پاپ دنیا میباشد . وی دارای مجموعه ای به بزرگی بیش از 5400 فانکو پاپ است .

برند فانکو پاپ Funko Pop

پال اسکاردینو و بزرگترین مجموعه فانکو پاپ

 

گرون ترین فانکو پاپ ها

در هر مجموعه ای همیشه تعدادی از محصولات خاص و لیمیتد ادیشن ارزش بیشتری پیدا میکنند که در این بخش میخواهیم به گرون ترین فانکو پاپ های حال حاضر بپردازیم .

 

Alex DeLarge Clockwork Orange Funko

برند فانکو پاپ Funko Pop

فانکو پاپ Clockwork Orange قیمت 13 هزار دلاری دارد و تنها تفاوتش با نسخه استاندارد عصایی هست در نسخه استاندارد در درستش میباشد . این تفاوت بسیار کوچک است ولی تفاوت قیمت زیادی دارد .

 

Jaime Lannister Freddy Funko

دومین فانکو پاپ گرون در دنیا اکشن فیگور جیمی لنینستر از سریال گیم اف ترونز میباشد . در حال حاضر ارزش این اکشن فیگور 9 هزار دلار میباشد و اگر روزی ارزشش به بالای 20 هزار دلار رفت جای تعجبی ندارد .

 

Dumbo Clown

فانکو پاپ دامبو از صحنه ایی در فیلم دامبو ساخته شده که فیل داستان برای تمایش در سیرک گیریم شده است . این فانکو پاپ در سال 2013 میلادی معرفی شده و اکنون ارزشی معادل 7 هزار دلار دارد .

 

شما میتوانید فانکو پاپ و اکشن فیگور های مورد علاقه خود را از فروشگاه ژوپیر تهیه کنید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *