مجله ژوپیر

کیبورد گیمینگ استاندارد چه ویژگی هایی دارد ؟

راهنمای خرید کیبورد

هنگام خرید کیبورد گیمینگ، چه مباحثی اهمیت زیادی پیدا می نمایند؟ این سوال را می توان جزو پرسش های متداولی در نظر گرفت که کاربران هنگام تهیه ابزار های گیمینگ با آن مواجه می‌شوند. یک Keyboard مخصوص اجرای بازی، باید یک سری ویژگی های کلیدی را در خود جای داده باشد. این ویژگی ها نه تنها روی قدرت عملکرد این وسیله موثر هستند، بلکه سطح بازدهی آن را نیز تغییر می‌دهند. در نظر داشته باشید که امروزه مدل های مختلفی از این کالا در بازار موجود بوده و شرکت های تولید کننده هم هر مدل را با یک سری مشخصات خاص روانه بازار می نمایند. با ما در ادامه این صفحه همراه شوید تا چیستی و مشخصات بهترین مدل های Keyboard مخصوص بازی را بررسی کنیم.

ضرورت پیدا کردن کیبورد گیمینگ استاندارد

قبل از هر چیز، بیایید به یک سوال مهم پاسخ دهیم: چرا یافتن کیبورد گیمینگ استاندارد اهمیت زیادی دارد؟ اگر ما مدل های غیر استاندارد را به کار گیریم، با چه مشکلی مواجه می شویم؟ اجرای بازی های مختلف در دنیای امروزی ما یک پروسه حساس به حساب می آید. مخصوصا اگر شما در حال کار با کامپیوتر هستید، همواره باید به دنبال بهترین مدل های کیبورد بگردید. کیفیت این وسیله هم روی کیفیت اجرای بازی تاثیر می گذارد و هم سلامتی شما را متحول می کند.
کیبورد گیمینگ غیر استاندارد به گونه ای طراحی شده تا در طولانی مدت به مفاصل، مچ دست و انگشتان شما آسیب های شدیدی وارد کند. این در حالی است که مدل های استاندارد چنین مشکلاتی را برای بدن و سلامتی شما ایجاد نخواهند کرد. از همین رو، برای خرید بهترین مدل های این وسیله شما باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف بررسی کالا های موجود در بازار نمایید و استاندارد ترین مدل را به کار گیرید. این مسئله روی سرعت بازی شما هم موثر است. اگر یک صفحه کلید با دکمه های نرم و حرفه ای طراحی شود، شما با سرعت بالا تری می‌توانید شخصیت خود در بازی را به حرکت در آورید.

اهمیت پیدا کردن کیبورد گیمینگ استاندارد

نگاهی به انواع کیبورد گیمینگ

هنگام خرید کیبورد گیمینگ استاندارد، شما می توانید با انتخاب های متنوعی مواجه شوید. هر کدام از این انتخاب ها، یک سری مزایا و معایب ویژه را به همراه دارند. جهت تهیه بهترین مدل این کالا، شما همواره باید به دسته بندی های این محصول توجه داشته باشید.
کیبورد گیمینگ مکانیکی یکی از همین محصولات با کیفیت و جذاب به حساب می آید. محصولات مکانیکی جدا از داشتن صدای فوق العاده، همراه با مکانیزم عملکرد عالی روانه بازار می شوند. با انتخاب این محصولات شما به راحتی می توانید لذت بازی های خود را چند برابر کنید.
کیبورد های غشایی دومین دسته بندی از این محصولات به حساب می آیند. این دسته بندی شامل کیبورد های عادی است که میتوانند همراه با سیستم نورپردازی RGB در اختیار مشتریان قرار گیرند. در نظر داشته باشید که قدرت عملکردی این کالا کمتر از مدل های مکانیکی بوده و در عوض، هزینه پرداختی شما برای تهیه آن هم معقولانه می باشد.

تفاوت کیبورد گیمینگ و کیبورد معمولی

کیبورد های گیمینگ و کیبورد های معمولی تفاوت ‌های قابل ‌توجهی در طراحی، عملکرد و ویژگی ‌ها دارند که تجربه کاربری را به ویژه در بازی‌ های کامپیوتری تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مثال :

  • نوع سوئیچ‌ ها
    یکی از اصلی‌ترین تفاوت ‌ها بین کیبورد های گیمینگ و معمولی در نوع سوئیچ ‌های آن‌ها است. کیبورد های گیمینگ معمولاً دارای سوئیچ‌ های مکانیکی هستند که دوام بیشتری دارند و برای هر فشردن کلید، پاسخ دقیق‌تری ارائه می‌دهند. این سوئیچ‌ ها به گیمر ها امکان واکنش سریع‌تر در بازی‌ ها را می‌دهند. در مقابل، اکثر کیبورد های معمولی از سوئیچ ‌های غشایی استفاده می‌کنند؛ که نرم‌تر و بی‌صداتر هستند، اما سرعت پاسخگویی و حس لمسی کمتری دارند.
  • نورپردازی RGB
    نورپردازی RGB یکی دیگر از تفاوت ‌های برجسته کیبورد های گیمینگ است. این نورپردازی نه تنها جلوه ‌های بصری جذابی ایجاد می‌کند، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد کلید های مورد نیاز برای بازی را در محیط ‌های کم‌نور به راحتی پیدا کنند. در کیبورد های معمولی این ویژگی معمولاً وجود ندارد یا بسیار ساده‌تر است
  • ضد تداخل و N-Key Rollover
    کیبورد های گیمینگ معمولاً مجهز به قابلیت ‌هایی مانند Anti-Ghosting و N-Key Rollover هستند. این ویژگی ‌ها باعث می‌شوند حتی اگر چندین کلید به طور همزمان فشرده شوند، کیبورد همچنان بتواند به درستی دستورات را تشخیص دهد.
  • طراحی ارگونومیک
    کیبورد های گیمینگ به طور معمول دارای طراحی ارگونومیک بهتری هستند تا در استفاده طولانی مدت از خستگی دست و مچ جلوگیری کنند.

در نتیجه، کیبورد های گیمینگ به دلیل ویژگی ‌های تخصصی خود برای گیمر ها و ادیتور ها طراحی شده‌اند و تجربه‌ی بازی را بهبود می‌بخشند، در حالی که کیبورد های معمولی بیشتر برای استفاده‌ های روزمره مناسب‌اند

کیبورد گیمینگ استاندارد کلید های نرمی دارد !

با پشت سر گذاشتن مباحث مقدماتی، ما بالاخره می توانیم به سراغ مهم ترین ویژگی های بهترین کیبورد گیمینگ برویم. در اولین مرحله، شما باید به نرمی دکمه های یک صفحه کلید توجه داشته باشید. تکنولوژی های به کار رفته در طراحی و ساخت این محصولات با یکدیگر متفاوت هستند. معمولا صفحه کلید های مکانیکی عملکرد بهتری را در این زمینه از خود به نمایش می گذارند. کلید های Red Cherry و Black Cherry می توانند یک انتخاب عالی برای بازی به حساب بیایند. جدا از داشتن صدای عالی، این محصولات همراه با سیستم مکانیکی تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. پس شما با خیال راحت می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

بهترین کیبورد گیمینگ

کیفیت ساخت این وسیله بالا است !

دومین مورد از مهم ترین ویژگی های یک کیبورد گیمینگ استاندارد به کیفیت ساخت اشاره دارد. بهترین و قدرتمند ترین مدل های کیبورد همراه با استاندارد های متنوعی در اختیار مشتریان قرار می گیرند. زمانی که شما این وسیله را در دست میگیرید، میتوانید کیفیت متریال موجود در آن را حس کنید. استفاده از متریالی همچون فلز در ساخت و طراحی کیبورد گیمینگ میتواند نشان دهنده اهمیت بازیکنان برای تولید کننده باشد. پس شما همواره باید به دنبال خرید و استفاده از کیبورد هایی باشید که با استفاده از متریال خوب تولید می شوند. در نظر داشته باشید که الزاما با کیفیت ترین مدل های این وسیله همراه با فلز تولید نمی شوند! مدل های پلاستیکی هم رده بندی های مختلفی دارند. خیلی از صفحه کلید های پلاستیکی با استفاده از متریال ویژه ای تولید شده و با سطح کیفیتی مطلوبی در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

در کیبورد گیمینگ حرفه ای از RGB استفاده می‌شود !

سری به بازار بزنید و کیبورد های گیمینگ حرفه ای موجود در آن را مورد بررسی قرار دهید. متوجه خواهید شد که تقریبا همه محصولات حرفه ای و با کیفیت، سیستم نورپردازی RGB را در خود جای داده اند. لازم به ذکر است که این سیستم نورپردازی روی بازدهی صفحه کلید و قدرت عملکردی آن تاثیری نمی گذارد ولی می تواند احساس خوبی را به شما منتقل کند. پس اگر شما هم به دنبال بهترین و قوی ترین مدل های صفحه کلید برای سیستم های گیمینگ می گردید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که RGB دارند.

وجود کلید های قابل برنامه ریزی؛ یک مزیت خاص !

به خاطر داشته باشید که یک کیبورد گیمینگ حرفه ای می تواند قابلیت های جانبی دیگری را نیز در خود جای داده باشد. به عنوان مثال، کلید قابل برنامه ریزی یکی از همین مزایای مهم به حساب می آید. گاهی اوقات شما به دنبال ساده تر کردن یک فرآیند نسبتا پیچیده در کامپیوتر خود هستید. در این شرایط اگر صفحه کلید از دکمه های قابل برنامه ریزی پشتیبانی کند، با استفاده از دستورات ماکرو می توانید خیلی از فرآیند های خود را اتوماتیک کنید. پس اگر شما هم در بازی های خاص فعالیت می کنید، بهتر است به دنبال صفحه کلید هایی بگردید که این ویژگی را به همراه دارند.

نکات مهم برای خرید کیبورد گیمینگ

یک سری نکات کلیدی هم هستند که پروسه خرید کیبورد گیمینگ را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. در اولین مرحله برای تهیه این کالا شما باید به سراغ بهترین برند های تولید کننده بروید. یک سری از Keyboard های موجود در بازار با خدمات پس از فروش مناسبی در اختیار مشتریان قرار می گیرند. این خدمات پس از فروش به صورت مستقیم روی بازدهی و قدرت عملکرد این وسیله تاثیر گذار خواهند بود. با تهیه بهترین محصولات، احتمال بروز مشکل در این زمینه برای شما کم می شود.
جدا از این مسئله، هنگام خرید کیبورد گیمینگ شما باید بودجه مشخصی داشته باشید. محصولات گیمینگ محدوده قیمت متغیری دارند. هزینه ای که شما باید برای خرید این محصولات پرداخت نمایید از 400 هزار تومان شروع شده و تا چند ده میلیون تومان هم افزایش می یابد. پس شما باید بودجه مشخصی داشته باشید تا بهترین محصول را نیز تهیه نمایید.
در نظر داشته باشید که پروسه ساخت کیبورد های مخصوص تایپ با کیبورد های مخصوص بازی فرق می کند. محصولاتی که برای تایپ و کار های اداری طراحی شده اند، الزاما برای بازی مناسب نیستند. شما باید تحقیقات گسترده ای در مورد کاربرد کالای مد نظر انجام دهید و مطمئن شوید که در حال خرید بهترین و حرفه ای ترین محصولات موجود در بازار هستید.

نکات مهم برای خرید کیبورد گیمینگ

سخن پایانی

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، نکات مختلفی می توانند پروسه خرید کیبورد گیمینگ را تحت تاثیر خود قرار دهند. اگر شما به این نکات توجه نداشته باشید، احتمال آسیب دیدن مچ دستتان بالا می رود. کیبورد های مخصوص گیم باید طول عمر زیادی داشته باشند. از آنجایی که اکثر گیمر ها بیش از 5 تا 6 ساعت در طول روز را به اجرای بازی های مختلف اختصاص می دهند، انتخاب محصولات با کیفیت و حرفه ای همواره نتایج مطلوبی را در اختیار شما می گذارد.
جدا از همه این موارد، برای خرید یک کیبورد گیمینگ شما باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف بررسی برند های فعال در زمینه تولید و فروش این کالا نمایید. انتخاب بهترین برند های تولید کننده هم بازدهی شما را بالا می برد و هم از ایجاد مشکل در طولانی مدت جلوگیری می کند. با خرید از بهترین فروشگاه های فعال در این زمینه، شما می توانید هم هزینه های پرداختی خود را کاهش دهید و هم با کیفیت ترین مدل های این وسیله را تهیه نمایید. وبسایت ژوپیر یکی از عرضه کنندگان معتبر تجهیزات کامپیوتری و گیمینگ است. شما عزیزان میتوانید انواع کیبورد و ماوس های گیمینگ را در ژوپیر مشاهده و مدل مدنظر خود سفارش دهید.

سوالات متداول

فرق بین کیبورد گیمینگ و کیبورد معمولی چیست؟
کیبورد های گیمینگ دارای سوئیچ‌ های سریع‌تر، قابلیت ‌های ضد تداخل (Anti-Ghosting)، نورپردازی RGB، و طراحی ارگونومیک هستند که تجربه‌ی بازی ویا انجام کار های دیگر را بهبود می‌بخشند.

کیبورد مکانیکی بهتر است یا غشایی برای گیمینگ؟
کیبورد های مکانیکی به دلیل سرعت پاسخگویی، دوام بیشتر و حس لمسی بهتر، ترجیح داده می‌شوند. اما کیبورد های غشایی معمولاً ارزان‌تر و بی‌صداتر هستند.

سوئیچ ‌های کیبورد مکانیکی چه تفاوتی با هم دارند؟
سوئیچ ‌ها بسته به نوع خود؛ برای مثال Cherry MX Red یا Blue صدای متفاوتی دارند و به نیروی متفاوتی برای فشردن نیاز دارند. سوئیچ ‌های قرمز سریع‌تر و کم‌صدا هستند، در حالی که سوئیچ‌ های آبی حس لمسی قوی‌تر و صدای کلیک دارند.

آیا کیبورد گیمینگ بی‌سیم خوب است؟
کیبورد های بی‌سیم برای گیمینگ ممکن است تأخیر کمی داشته باشند، اما مدل‌ های پیشرفته با فناوری بی‌سیم سریع می‌توانند تأخیر را به حداقل برسانند.

آیا نورپردازی RGB در کیبورد گیمینگ اهمیت دارد؟
نورپردازی RGB بیشتر جنبه زیبایی دارد، اما برخی از گیمر ها از آن برای شخصی‌ سازی یا تنظیم کلید ها برای بازی ‌های خاص استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *