فیلم, مجله ژوپیر

بررسی فیلم FREE GUY

بررسی فیلم FREE GUY

امروز میخواهیم به بررسی فیلم FREE GUY بپردازیم.فیلمی بسیار جذاب و سرگرم کننده مخصوصا برای گیمرها پس در ادامه با ژوپیر همراه  باشید.فیلم FREE GUY فیلمی است بر اساس دنیای گیم و گیمینگ که شاید برای خیلی از گیمرها جالب باشد.بعید میدونم امروزه فردی از علاقمندان سینمای جهان باشه که رایان رودنی رینولدز (انگلیسی: Ryan Rodney Reynolds) بازیگر و کمدین آمریکایی کانادایی رو نشناسه این بازیگر که با بازی در فیلم های ددپول یک و دو در ژانرضد قهرمانی و کمدی بزرگ سالان درخشان تر از پیش شده اینبار در جدید ترین فیلمش یعنی فیلم FREE GUY به عنوان بازیگر و تهیه کننده ظاهر شد.

بازیگران فیلم FREE GUY

مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy) فیلمی در ژانر کمدی اکشن و علمی تخیلی محصول مشترکی از آمریکا کانادا و ژاپن به کارگردانی شاون لوی (به انگلیسی: Shawn Levy) است. که هنرمندانی همچون رایان رودنی رینولدز (انگلیسی: Ryan Rodney Reynolds) _ جودی کومر (انگلیسی: Jodie Comer) _ جوزف دیوید کیری که با نام هنری جو کیری (به انگلیسی: Joe Keery) در آن ایفای نقش کرده اند.

تاریخ انتشار فیلم FREE GUY

این فیلم که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود اما با شروع اپیدمی کرونا اکرانش حدود یک سال به تعویق افتاد و در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۱ توسط استدیو قرن بیستم به روی پرده سینماها رفت و پس۴۵ روز اکران در سینماهای جهان در تاریخ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ در سرویس استیریم خانگی(دیزنی پلاس) نیز پخش شد.
همچنین فری گای اولین فیلمی از کمپانی دیزنی است که بعد از شیوع بیماری کرونا تا ۴۵ روز بر روی پرده سینماهای جهان در حال پحش بود که سودی قابل توجه را برای سازندگان یه همراه داشت.

داستان FREE GUY

مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy) داستان یک NPC (شخصیت غیر قابل بازی) به نام گای است که در بازی به نام شهر آزاد(Free city) هروزش را طبق روتینی که برنامه نویس ها برایش در نظر گرفتن سپری میکند اما روزمرگی های بدون تنشش با دیدن دختر رویاهایش دست خوش تغیراتی میشود. این دختر که خود یک گیمر است و NPC نیست باعث ایجاد تغیراتی در شخصیت GUY میشود و…

محبوبیت FREE GUY

FREE GUY یا همان مرد آزاد با فروش جهانی حدود 304میلیون دلاری نسبت به بودجه 125میلیون دلاریش فروش نسبتا خوبی را کسب کرده است. که نشان دهنده محبوبیت آن در بین تماشاگران است.

FREE GUY با اینکه داستان پیچیده و معمایی را ندارد و تنها میسری کلیشه ایی را دنبال میکند با استفاده درست از بازی ها و فیلم های محبوب جهانی و حتی یوتیوبر هایی با سابسکرایب های میلیونی و در سطح جهانی (ninja.pokimane.markiplier و…) و طنزی دلنشین تماشاگر را تا لحظه پایانی فیلم راضی و لبخند به لب نگه میدارد و در مجموع میتوان آن را به عنوان یک فیلم سرگرم کننده درنظر گرفت.این فیلم در کنار باز خورد های مثبتی که از تماشاگران و برخی از منتقیدین دریافت کرد هدف برخی نقد های تخریب کننده نیز قرار گرفت نقد هایی که این فیلم را کسالت بار کپی شده وغیر اصیل خواندند و گفتند این فیلم توهینی به بازی های ویدویی و سینماست.اما با این وجود به دور از انتقاد های سختگیرانه FREE GUY فیلمی سرگرم کننده و شادی آورست که میتواند برای تماشاچی ساعتی خوش بسازد.

فیلم  های مشابه FREE GUY

اگر FREE GUY را تماشا کرده و لذت برده اید قطعا از تماشای فیلم های زیر پشیمون نخواهید شد :
1)بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)
محصول: ۲۰۱۸
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران: تای شریدان، اولیویا کوک، بن مندلسون

2) پیکسل‌ها (Pixels)
محصول: ۲۰۱۵
کارگردان: کریس کلمبوس
بازیگران: آدام سندلر، پیتر دینکلیج، کوین جیمز

3) ماتریکس (The Matrix)
محصول: ۱۹۹۹
کارگردان: لانا و لیلی واچوفسکی
بازیگران: کیانو ریوز، کری ان ماس، لارنس فیشبرن

4)کارآگاه پیکاچو (Pokémon Detective Pikachu)
محصول: ۲۰۱۹
کارگردان: راب لترمن
بازیگران: رایان رینولدز، جاستیس اسمیت، کاترین نیوتن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *